Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Menu item

Porsche od blizu: Porsche Taycan 4S Cross Turismo

Popolnoma električen Porsche, ki z asfalta na makadam zapelje s samozavestjo, ki bi mu jo zavidal marsikateri vrhunski atlet. Prizor, ki je bil še pred nekaj leti znanstvena fantastika, je danes resničnost. Križanca med limuzinskim Taycanom in terencem smo pognali po idiličnih kraških cestah, kjer je razkril svoj vsestranski talent. Izjemne zmogljivosti, vrhunska vozna dinamika tako na asfaltu, kot na neutrjenih poteh ter družinsko-poslovna uporabnost so lastnosti, ki odlikujejo ta tehnološko dovršen avtomobil.

8 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Driving Experience: S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške

S Sašo Kapetanovičem se podajte na 800 kilometrov dolgo pot, polno prekrasnih cest, norih razgledov, vrhunske kulinarike ter zanimivih ljudi. Saša vas bo s serijo kolažev zapeljal skozi tridnevno raziskovanje osupljive narave Norveške in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal stalnica. Z vsestranskim športnikom Taycanom Cross Turismo je enkratno vozniško doživetje več kot zagotovljeno.

6 MIN BRANJA

Menu item

Discover the Unknown – Slovenija: Zgodbe strasti in uspeha

S Taycanom Turbo S na roadtrip po 26 državah vzhodne in osrednje Evrope. Zveni kot precej dolg izlet z avtomobilom, a je precej več kot to. Gre za pustolovščino manjše ekipe avtomobilskih zanesenjakov, ki so se podali na epsko popotovanje s spoznavanjem čudovitih krajev in zanimivih ljudi. Del večletnega projekta pod taktirko tovarne Porsche je bil tudi nekajdnevni obisk Slovenije. V Porsche Centru Ljubljana smo izkoristili priložnost in skupaj z ekipo odkrili nekaj navdihujočih lokalnih zgodb.

12 MIN BRANJA

Hero image
Discover the Unknown – Slovenija|Zgodbe strasti in uspeha

Discover the Unknown – Slovenija: Zgodbe strasti in uspeha

S Taycanom Turbo S na roadtrip po 26 državah vzhodne in osrednje Evrope. Zveni kot precej dolg izlet z avtomobilom, a je precej več kot to. Gre za pustolovščino manjše ekipe avtomobilskih zanesenjakov, ki so se podali na epsko popotovanje s spoznavanjem čudovitih krajev in zanimivih ljudi. Del večletnega projekta pod taktirko tovarne Porsche je bil tudi nekajdnevni obisk Slovenije. V Porsche Centru Ljubljana smo izkoristili priložnost in skupaj z ekipo odkrili nekaj navdihujočih lokalnih zgodb.

undefined

Bencin namesto krvi

Andrej Malgaj je eden tistih, ki so iz svoje strasti in ljubezni do avtomobilov naredili uspešen posel.

Andrej Malgaj je na slovenskem avtomobilskem trgu večini poznan kot lastnik Skupine Malgaj, ki je uradni prodajalec več znamk vozil. Tisti bolj entuziastični poznavalci avtomobilizma pa o njem vejo tudi to, da je velik ljubitelj znamke Porsche. Andrej zase pravi, da se mu po žilah namesto krvi pretaka bencin in da je v avtomobile preprosto zaljubljen. Porsche mu je še posebej pri srcu, saj je znamka del njegove osebne zgodbe iz študentskih let. Diplomo je namreč naredil v Porschejevem razvojnem oddelku v Weissachu, kjer se je navdušil nad avtomobilskim inženirstvom in filozofijo tovarne.

undefined
Andrej Malgaj je neločljivo povezan s Porschejem.

Kako zelo močna je njegova vez s Porschejem, je Andrej ponazoril z besedami: »Na svetu je samo en avtomobil in to je Porsche. Vsi drugi avtomobili so le vozila.« Ob teh mislih ni težko razumeti, zakaj so v Andrejevem voznem parku večinoma Porscheji. V njegovi zbirki najdemo vse od najstarejših modelov 356 pa do modernejših predstavnikov generacije 991. Zanimajo ga predvsem posebne izvedbe posameznega modela, zato imajo te prednost pri izboru. Čeprav bi pomislili, da se bo zapriseženi bencinski navdušenec Taycanu rajši izognil, pa se je Andrej po prvi testni vožnji z električnim športnikom odzval ravno nasprotno. Avtomobil ga je prevzel z vozno dinamiko, kakovostjo izdelave in brezčasno lepoto, tako da je samo vprašanje časa, kdaj bo Taycan Andrejev dnevni spremljevalec. Tudi klasičnega zvoka bencinskega motorja Andrej v Taycanu ne pogreša več, saj se rajši predaja užitkom nekoliko tišje vožnje.

undefined
Villa Fabiani je odlična kulisa za fotografiranje Taycana.

Andrej sicer živi v Ljubljani, a večino prostega časa najrajši preživi na vinogradniškem posestvu v osrčju Krasa. V idiličnem naselju Kobdilj v neposredni bližini Štanjela je skupaj z ženo obnovil kmečki dvorec, čudovito italijansko vilo, ki je bila nekoč dom velikega slovenskega arhitekta Maksa Fabianija. Spomeniško zaščiteno Fabianijevo domačijo krasijo rožni vrtovi, prijetno senco pa daje znamenita 600 let stara murva. Na tem čarobnem kraju se večkrat zberejo člani Porsche kluba Slovenija, katerega podpredsednik je Andrej. Velikost kluba je precej impresivna, saj ta šteje že 120 članov z več kot 250 avtomobili.

undefined
Andrej Malgaj za volanom traktorja Porsche Junior.

Imenitno zbirko avtomobilov pa popestri tudi star Porschejev traktor, ki ga je Andrej skrbno obnovil. Prava poezija je poslušati zvok dizelskega agregata, ko med vinogradi odmeva prav vsak takt posebej. Traktorju tipa Junior se bosta v prihodnosti pridružila še tipa Standard in Master. Skupaj z drugimi Porscheji bodo vsi trije našli svoje mesto v Porschejevem muzeju, ki ga v prihodnosti načrtuje Andrej.

Stičišče tradicije in prihodnosti: Porsche Junior in Porsche Taycan Turbo S.
Stičišče tradicije in prihodnosti: Porsche Junior in Porsche Taycan Turbo S.
Andrejeva Porsche 356 A Speedster in Porsche 911 L Soft Window Targa Sportomatic.
Andrejeva Porsche 356 A Speedster in Porsche 911 L Soft Window Targa Sportomatic.
Ljubitelja Porschejevih starodobnikov je Taycan več kot navdušil.
Ljubitelja Porschejevih starodobnikov je Taycan več kot navdušil.
Na posestvu Villa Fabiani Andrej Malgaj najbolj uživa.
Na posestvu Villa Fabiani Andrej Malgaj najbolj uživa.
Pod 600 let staro murvo se radi zberejo člani Porsche kluba Slovenija.
Pod 600 let staro murvo se radi zberejo člani Porsche kluba Slovenija.

Pristne zgodbe se tržijo same

Aleš Kristančič na vinogradniškem posestvu Movia prideluje vina, ki so v popolnem sožitju z naravo.

Zgodba vinogradniškega posestva Movia se je začela že v začetku osemnajstega stoletja, od leta 1820 pa zanj skrbi družina Kristančič. V prijetni senci terase s čudovitim razgledom na griče Goriških brd smo poklepetali z gospodarjem Alešem Kristančičem. Nasmeh, trenutki za izbor premišljenih besed in temperamentna govorica telesa izdajajo Aleševo pristno ljubezen do življenja in neizmerno strast do vina.

undefined
Zgodbe Aleša Kristančiča so pristne in se tržijo same.

Vina Aleš nikoli ni dojemal kot alkoholno pijačo, ampak kot pijačo duše, v katero je treba vdahniti svoje življenje. Pravi, da je vinu posvetil celo več življenja kot svoji družini. Pomislili bi, da takšna odločitev ni bila najboljša za družino in posel, a se je več kot obrestovala. Čeprav je Aleš svojima otrokoma dal proste roke, sta hčerka Ela in sin Lan ostala na posestvu ter prevzela vlogo devete generacije družinske tradicije. Energijo, strast in zanos, s katerimi njun oče pripoveduje o svojem vinu, mu verjetno zavida marsikateri marketinški strokovnjak. Veliko ljudi občuduje Aleševo sposobnost trženja, a kot pravi sam zase, je le kmet, ki pripoveduje zgodbe svojega življenja. Pristne, brez pretvarjanja in olepšav.

undefined
Strast do vina sega že v deveto generacijo družine Kristančič.

Pristno na posestvu Movia tudi ustvarjajo vina, saj pri tem uporabljajo izključno naravne sestavine. Tako pridelujejo zdravo in izredno kakovostno vino, a za odlične rezultate tudi več tvegajo. Kakšna bo letina, je precej odvisno od vremena, ki na stičišču celinskega in mediteranskega podnebja utegne biti precej nepredvidljivo. Topel morski in hladnejši alpski zrak sta lahko za trto blagoslov, a včasih tudi poguba. Vse to je le delo narave, ki ga Aleš spoštuje in z njim živi. Naslednja nujna sestavina vrhunske kakovosti je trdo delo. Za Movijinega gospodarja sta dovolj dobra le popolno osredotočenje in maksimalen vložek v vino. Pomiri ga misel, da je resnično naredil vse, kar je v njegovi moči. Preplet tradicije, znanja, narave in težkega dela ustvarja unikat, ki ga ni mogoče poustvariti. Svoje vinsko poslanstvo Aleš na ta način primerja z mitom o Porscheju. Mogoče je kopirati zunanjost, a bistva notranjosti zagotovo ne.

undefined
Za Aleša Kristančiča sta dovolj dobra le popolno osredotočenje in maksimalen vložek.

Pot do naravne pridelave biodinamičnega vina je za Aleša več kot le sledenje predpisanim korakom. Zelo pomembno je zmanjšanje škodljivih emisij skozi celoten pridelovalni proces, k doseganju tega cilja pa bi znatno pripomogla elektrifikacija kmetijskih strojev. Zato bo, takoj ko bo to tehnično mogoče, Aleš svoje stroje zamenjal z električnimi. Verjamemo mu na besedo in se že veselimo fotografij, na katerih bo na svojem električnem traktorju poziral z enakim navdušenjem, kot je to storil pred Taycanom.

Aleš Kristančič je z navdušenjem sedel za volan Taycana.
Aleš Kristančič je z navdušenjem sedel za volan Taycana.
Zgodba vinogradništva Movia sega v začetek osemnajstega stoletja.
Zgodba vinogradništva Movia sega v začetek osemnajstega stoletja.
Za izredno kakovost vina je Aleš Kristančič pripravljen tvegati več.
Za izredno kakovost vina je Aleš Kristančič pripravljen tvegati več.
Mogoče je kopirati zunanjost. A notranjosti zagotovo ne.
Mogoče je kopirati zunanjost. A notranjosti zagotovo ne.
Človek in vino sta neločljivo povezana z naravo.
Človek in vino sta neločljivo povezana z naravo.

Kulinarika zunaj tradicionalnih okvirov

Mladi chef Filip Matjaž v svoji z Michelinovo zvezdico nagrajeni restavraciji COB ponuja interaktivna kulinarična doživetja.

Kuhanje kot način izražanja. S tem stavkov lahko na kratko povzamemo filozofijo Filipa Matjaža, večkrat nagrajenega mladega chefa in lastnika portoroške restavracije COB. Da ta deluje zunaj tradicionalnih okvirov, lahko razberemo že iz njenega imena. COB je namreč kratica za Cooking Outside the Box. Drugačnost in vrhunsko kakovost kulinaričnega ustvarjanja so prepoznali tudi pri Michelinu, zato je restavracija COB na seznamu najprestižnejšega gastronomskega vodnika kot edina nosilka Michelinove zvezdice v slovenski Istri. Filip je predstavnik pete generacije družinskega gostinskega posla in vsaka je izbrala nekoliko drugačno pot. O Filipovi pristni strasti do kulinarike priča dejstvo, da se je kuhanja priučil sam. Do tega pa skorajda ne bi prišlo, če ga ne bi že kot otroka oče poprosil za počitniško pomoč v restavraciji. Takrat se je Filip v to delo zaljubil in hitro spoznal, da bi se nekatere stvari dalo izpeljati tudi drugače.

undefined
Kuhanje kot način izražanja. Stavek, ki povzema filozofijo Filipa Matjaža, večkrat nagrajenega mladega chefa in lastnika portoroške restavracije COB.

V Filipovi restavraciji ne boste našli klasične ponudbe jedi, ampak vas bo tam pričakal meni zabavnih in interaktivnih kulinaričnih doživetij. Skozi bogate okuse raznolikih primorskih jedi boste spoznali pokrajino, kulturo in način življenja domačinov. Filip je s takšnim pristopom poskrbel, da se vaš užitek ob hrani ne bo končal z zadnjim grižljajem jedi, ampak si boste doživetje trajno zapomnili.

undefined
Filip Matjaž je predstavnik pete generacije družinske gostinske tradicije.

Trajnost je tudi glavno vodilo Filipovega kulinaričnega posla, zato se hrana za restavracijo COB kupuje le pri proizvajalcih, ki so prav tako trajnostno naravnani. Z naravno pridelavo hrane ne zagotavljajo le polnosti okusov, ampak tudi naravi izkazujejo spoštovanje in hvaležnost.

undefined
Skozi bogate okuse raznolikih primorskih jedi spoznamo pokrajino, kulturo in način življenja domačinov.

Filip ima začrtano jasno vizijo, s katero bo svojo kulinarično zgodbo v prihodnosti predstavil še širši publiki in na še bolj interaktiven način. Restavracijo želi preseliti na majhno kmetijo, kjer bi lahko gostje aktivno sodelovali pri kmečkih opravilih in pripravi hrane. Filipova druga želja je majhna restavracija na ladjici, s katero bi goste zapeljal po različnih obmorskih krajih.

Filip Matjaž za volanom Taycana Turbo S.
Filip Matjaž za volanom Taycana Turbo S.
Filip Matjaž pripravlja jedi zunaj tradicionalnih okvirov.
Filip Matjaž pripravlja jedi zunaj tradicionalnih okvirov.
Filipovo raziskovanje Taycanovih brezčasnih linij.
Filipovo raziskovanje Taycanovih brezčasnih linij.
Pristna strast. Filip se je kuhanja priučil sam.
Pristna strast. Filip se je kuhanja priučil sam.
Trajnostna prihodnost. To vizijo si Filip Matjaž deli s Taycanom.
Trajnostna prihodnost. To vizijo si Filip Matjaž deli s Taycanom.

Zrak je pomembnejši od hrane in vode

Ivo Boscarol se je s proizvodnjo električnih letal zapisal v zgodovino pionirskih začetkov trajnostne električne mobilnosti.

Pionirja električnega letalstva Iva Boscarola verjetno ni treba posebej predstavljati. Sam pravi, da je navdih za zračne pustolovščine dobil že v ranem otroštvu z opazovanjem mogočnega vetra, ki nad Ajdovščino več kot sto dni na leto piha s hitrostjo preko 120 kilometrov na uro. Ivo ima do zraka posebno spoštljiv odnos. Kako pomemben je, ponazori s primerjavo: »Brez hrane lahko preživimo en mesec, brez vode en teden, brez zraka pa le nekaj sekund.« Iz te njegove misli se je rodila vizija ohranjanja čistosti zemeljske atmosfere s trajnostno zračno mobilnostjo.

undefined
Ivo Boscarol je pionir električnega letalstva, ki ga žene vizija čiste zemeljske atmosfere.

Pipistrel je trenutno edini proizvajalec certificiranih električnih letal, Ivova želja pa je, da bi temu trendu čim prej sledili še drugi. Negativen vpliv klasičnega letalskega prometa na okolje je resnično velik in v bližnji prihodnosti se bo treba odločneje usmeriti v širšo uporabo električnih pogonov, pogonov na vodikove gorivne celice in drugih alternativnih brezemisijskih goriv.

undefined
Za trajnostno prihodnost je potrebna sprememba miselnosti ljudi. Ivo Boscarol je ponosen na Porsche, ki gre z elektrifikacijo po poti Pipistrela.

Infrastrukturo letalskih električnih polnilnic je mogoče razvijati lažje in hitreje kot mrežo električnih polnilnic za avtomobile, saj je letališč relativno malo. Tudi letala so, kadar niso v zraku, v veliki večini na letališčih, zato je polnjenje tam precej preprosto. Večji izziv pri razvoju električnega letalstva vidi Ivo v birokraciji in postopkih certificiranja alternativnih letal. Ti procesi v primerjavi s hitro razvijajočo se tehnologijo tečejo zelo počasi, zato je izredno pomembno uspešno sodelovanje med Pipistrelom in organizacijami, kot je Evropska agencija za varnost v letalstvu (EASA). Tako so postopki standardizacije novih tehnoloških rešitev enostavnejši in hitrejši.

undefined
Porsche Taycan in Velis Electro. Prvi električni Porsche in prvo tipsko certificirano letalo na električni pogon.

Drugi razlog za počasnejši preboj električnega letalstva vidi Ivo v miselnosti ljudi, saj se ta v zadnjih stotih letih praktično ni spremenila. V aeronavtiki ni bilo pomembnejših mejnikov vse od pojava letal na reaktivni pogon. Se je pa elektrifikacija letalstva v zadnjih letih nekoliko pospešila zaradi širitve zračnega prometa v urbano okolje. Ker klasična letala zvočno obremenjujejo okolje, je že na več kot 120 manjših urbanih letališčih po Evropi prepovedan promet z njimi. Električna letala pa so praktično neslišna in tako idealna za obuditev teh letališč.

Utrinek iz proizvodnje električnih strasti.
Utrinek iz proizvodnje električnih strasti.
Pipistrel je trenutno edini proizvajalec certificiranih električnih letal.
Pipistrel je trenutno edini proizvajalec certificiranih električnih letal.
Infrastrukturo letalskih električnih polnilnic je mogoče razvijati lažje in hitreje kot mrežo električnih polnilnic za avtomobile.
Infrastrukturo letalskih električnih polnilnic je mogoče razvijati lažje in hitreje kot mrežo električnih polnilnic za avtomobile.
Porsche in Pipistrel. Iz oči v oči v čisto prihodnost.
Porsche in Pipistrel. Iz oči v oči v čisto prihodnost.
Električna letala so praktično neslišna in idealna za oživitev urbanih letališč.
Električna letala so praktično neslišna in idealna za oživitev urbanih letališč.

Električna prihodnost postaja nuja, ne več izbira

Andrej Pečjak nam je predstavil svoje poglede na trajnostno prihodnost.

Za Andreja Pečjaka lahko mirno trdimo, da je pionir slovenske električne mobilnosti. Inovator in ustanovitelj inštituta Metron je v zadnjih dvajsetih letih skoraj stotim avtomobilom s klasičnimi motorji vgradil električno srce. Andreja, ki je inženir strojništva, so sprva bolj navduševali motorji z notranjim zgorevanjem, a ga je, kot zatrjuje sam, za svet trajnostnih tehnologij navdušila žena. Njen čut za naravo in skrb za prihodnost sta Andreja prepričala, da se je popolnoma posvetil okolju prijaznejšim tehnologijam.

undefined
V inštitutu Metron so na elektriko predelali že sto vozil.

S predelavo vozil na elektriko se sicer v inštitutu Metron danes ukvarjajo precej manj, saj ti procesi za manjša podjetja niso več ekonomični. Sedaj aktivno razvijajo in proizvajajo polnilno infrastrukturo, polnilne kable in baterije. Seveda pa Andrej ostaja močno vpet v tematiko elektrificirane prihodnosti. Ženejo ga predvsem neizkoriščeni potenciali rabe obnovljivih virov energije, kar pa je večinoma posledica neinformiranosti in zastarele miselnosti ljudi. Ker so tehnološke rešitve samooskrbe z okolju prijazno električno energijo večinoma že na voljo, tehnologija pa se razvija izjemno hitro, se je Andrej odločil za sodelovanje s podjetjem GEN-I, v katerem razvijajo trajnostni energetski cikel. Njihova vizija je izgradnja mikromrež samooskrbnih domov in podjetij, povezanih v sistem večje mreže. Pretok energije je zmeraj dvosmeren, kar pomeni, da lahko posamezne enote ob energijskih presežkih delujejo kot proizvajalec, ob primanjkljajih pa kot porabnik električne energije. Glavni energetski vir je solarna energija, ki se shranjuje v električnih hranilnikih. Sestavni del energetske mreže so tudi električni avtomobili, saj lahko s pridom izkoriščamo velike kapacitete njihovih baterij.

undefined
Sestavni del trajnostnega energetskega cikla je tudi električni avtomobil.

Da je Andrej resnično velik elektromobilnostni entuziast, je dokazal s prav posebnim projektom. Na električni pogon je namreč predelal znameniti avtomobil – časovni stroj iz serije filmov Nazaj v prihodnost. DeLorean DMC-12 se je moral posloviti od šestcilindrskega Renaultovega motorja, prejel pa je 150-kilovatni elektromotor iz Tesla Roadsterja. Pogonski sklop je zelo učinkovit, saj baterija s kapaciteto 54 kilovatnih ur zadostuje za kar 300 kilometrov vožnje. S to izjemno predelavo je Andrej DeLoreana dobesedno poslal nazaj v prihodnost.

undefined
Andrej Pečjak je na elektriko predelal legendarnega DeLoreana DMC-12 in ga tako dobesedno poslal nazaj v prihodnost.
Newsletter image