Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Hero image
Gospod in Tiha puščica|Niko Mihelič in Porsche Taycan

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

Ko v dvom udari strela z jasnega neba, te v pičle 2,8 sekunde prežame sreča

Take misli pa so me preganjale, vse dokler na črti asfalta, kjer pospešek postane vzgon in jekleno ptico dvigne v nebo, nisem zagledal njega z vso njegovo divje osupljivo tehnologijo. Ko se je Porsche Taycan odrinil z mesta, se mi je za trenutek zazdelo, kot da je planet izgubil svojo inercijo, vse drugo je dobesedno obstalo. V delčku sekunde je vame z jasnega neba resnično udarila strela. Nevihta občutkov in udar energijskih tokov v Taycanu se zgodita povsem brez zamika. Elektroudar na kolesa je hipen. Ta avto pospešuje hitreje, kot si to sposoben dojeti. V treh sekundah si daleč preko vsega, kar se ti je poprej zdelo hitro. Formula ena hitrost dvesto kilometrov na uro doseže v 4,7 sekunde, Taycan pa se do stotice izstreli v 2,8 sekunde.

Dvom o prihodnosti vozniških užitkov se razprši v tišini, ko hitrost prvič ne samo čutiš, ampak jo dobesedno slišiš in tega, kar se dogaja v avtu, ne spremljaš na merilniku vrtljajev motorja, ampak v sebi, ritem voznikove srčne mišice pa se dvigne skoraj do rdečega polja. Da, tisti dan je Porsche Taycan v zgodbi Atmosfercev postal najhitrejši serijski avto v Sloveniji in marsikateremu bencinskemu zanesenjaku, tudi meni, dokazal, da svet vozniških užitkov ni več definiran le s številom valjev in oktanskim napojem. Isti dan sem na svojem Instagram profilu objavil fotografijo tega električnega glasnika prihodnosti in ob njej zapisal iskreno priznanje:

»To je avto, v katerem voznik odkriva neodkrito. Izjemen je v vseh pogledih. Nisem si mislil, da je športni avto brez glasu tako izrazen, tako direkten in tako osupljivo prezenten. To je Porsche, v katerem se zapelješ v nove dimenzije dojemanja vožnje. Ne spomnim se, če me je kdaj kakšen avto tako osupnil. Ne govorim o zmogljivosti izstrelitve z mesta. Govorim o tem, da enostavno nisem bil pripravljen na to, kar ta avto zna sporočiti oziroma povedati umu. Avtomobilski svet, kot ga poznamo, z njim dokončno pelje v novi vek. Visokotehnološko potovanje se začenja. Štoparski vodnik po asfaltni galaksiji bo zaradi tega avta moral dobiti nadaljevanje. Inženirji so v Taycanu presegli meje, od njega naprej znanstvena fantastika postaja realnost z veliko izzivi. Prihodnost vozniške sreče ni negotova, je bogatejša kot kadar koli doslej.«

Poklical sem gospoda, oprostite, Gospoda

Vozniška izkušnja s Taycanom me ni samo zaznamovala, ampak me je, če sem povsem iskren, nekako tudi prepričala o nečem, v kar nisem povsem verjel. Elektriko kot pogonsko energijo na asfaltu sem razumel v čisto drugi zgodbi. Še vedno sem razmišljal tudi o oznaki turbo na električnem Porscheju. Dolgo sem sam pri sebi razčiščeval, kaj je prav in kaj ne.

undefined
Niko Mihelič: On je tisti, ki je v domači kuhinji sestavil bokserski motor devetstoenajstice, naredil bencinski motor brez gredi in Harleyjev dvovaljnik vstavil v lahek športni avto.

Ko te na dirkališču v Porschejevi akademiji vozniških umetnosti naučijo obvladati legendarni model 911 Turbo S, ko z njim usvojiš tehniko zaviram kasneje, pospešujem prej, s katero je Porsche v svoji zgodovini neštetokrat zmagal, težko razumeš, zakaj električni avto nosi to karizmatično oznako turbo. Potem pa sedeš v Taycana in doživiš turbo tišino … Nato iščeš odgovor in kar precej časa je trajalo, da sem ga sam sebi razložil in dopovedal. Turbo je pri Porscheju stanje duha stroja, hitrost v najbolj prvinski obliki. Ni le eksplozija ognjenega viharja v valjih, ampak je pravzaprav izbruh občutkov. Gre za zgodbo, ki jo sestavljajo ovinki, varno prevoženi na meji pogube.

O tem, o Taycanu, o prihodnosti sem moral z nekom govoriti. Potem sem se spomnil nanj: na gospoda, oprostite, Gospoda, ki sem ga kot mulček poslušal ob dirkaških koncih tedna kraljice hitrosti; na inženirja, inovatorja, komentatorja, ki mi je s svojim znanjem in poznavanjem biti ter predvsem komentiranjem dogajanja na stezi in ne ob njej odstiral tehniške skrivnosti formule ena. Spomnil sem se na Gospoda Nika Miheliča. On je tisti, ki mi bo brez dlake na jeziku potrdil, kaj je ali ni Taycan.

On je tisti, ki je v domači kuhinji sestavil bokserski motor devetstoenajstice, naredil bencinski motor brez gredi in Harleyjev dvovaljnik vstavil v lahek športni avto. On je tisti, ki je bil v središču dogajanja, ko je Porsche v formulo ena vgradil svoj stroj, in je tisti, ki trdi, da zgodba učinkovitega motorja z notranjim zgorevanjem še ni končana. Moral sem mu seči v roko in ga seznaniti s Porsche Taycanom. Niko ga je peljal in mu nadel ime, ki povzema bit avtomobilskega duha tega modela – Silent arrow, Tiha puščica.

undefined

Porsche je pač Porsche!

Porsche Taycan je v najelementarnejšem vozniškem doživetju, v trenutku, ko bliskovitost pospeška v tišini zgrabi ovinek ter z brezhibnim oprijemom in nadzorom moči vozniku poda sveti gral užitkov, prevzel tudi inženirsko zadržanega inovatorja, poznavalca ognja nad valji in karizmatičnega komentatorja gospoda Nika Miheliča. Izstopil je s tistim radostnim vozniškim pogledom, tako značilnim, ko Porsche da tisto, za kar je bil ustvarjen. Ob tem sem zadržal dih: je gospod Mihelič odkril tisto, kar sem v Taycanu našel jaz? 

»Porsche je pač Porsche,« je črto potegnil poznavalec vseh strojev in verjetno Taycanu sam pri sebi prižgal zeleno luč kot prvemu tovrstnemu avtomobilu, ki je brez izpuha in s težkim zalogovnikom energije na Porschejev način elektrificiral vozniško strast. Gospod Mihelič je s štirimi besedami inženirjem izkazal priznanje in voznikom dal garancijo, vredno več kot ves marketing avtomobilskega sveta.

Umirjeno, v svojem slogu mi je opisal trenutek, ko je na kolesa spustil elektroudar z znanim imenom Launch Control. »Pospešek me ne preseneča, ampak oprijem z natančnim držanjem smeri na navadni cesti. Izjemno. Zmogljivosti, upravljanje, Porschejeva kakovost izdelave in ergonomija. Spredaj bi bil razočaran, če sedež, volan in stopalke ne bi bili tam, kjer so, in z menoj ne bi sodelovali tako, kot to počnejo. Fenomenalno. Sploh pa sem presenečen, ker je to prvi model, v katerem zadaj manjkajo le volan in stopalke, saj potnik sedi in čuti ta avto kot voznik. Natančnost vodenja se mi zdi tako osupljiva, da bi rekel, da gre za goljufijo s težo,« v smehu pove Niko in še enkrat vpraša: »Je res, da Taycan tehta 2300 kilogramov?«

undefined
»Če bi imel to Tiho puščico za jutranjo vožnjo iz domače garaže, vanjo pa bi se brez vmesnega dolivanja energije lahko pripeljal zvečer, je Taycan vozilo za naslednjih mnogo let.«

Zame je bil pravi privilegij najin tehniški klepet. Sva voznika, ki častiva enake tehnološke vrednote, a avtomobilizem živiva vsak v svojem času. Srečala pa sva se ob mogočnem tehnološkem izdelku, kot je Taycan. Niko še vedno zna pogledati vozilo v dušo in pričakovano ne skriva vrednot stare šole, zato digitalizacija zanj ni ključni del tega avtomobila: »S stikali na dotik sem zadovoljen na steklokeramični plošči štedilnika v kuhinji, da pa sem lahko spreminjal temperaturo ogrevanja, za nekaj delčkov sekunde nisem videl, kam vodim avto. Če bi se vozil tako, kot Porsche ponuja in jamči s svojimi izdelki, bi mi tudi ob Taycanovih zmogljivostih zadoščala le klasični merilnik hitrosti z resničnim kazalcem in ena kontrolna lučka, ki bi se diskretno prižgala v različnih barvah, ko bi me želela na kaj opozoriti. Drugo bi mi pred vsako vožnjo vzelo pol ure do uro, da bi se seznanil z vsem in poiskal informacije v debelih priloženih navodilih (v slovenščini!).«

Taycanu pa gospod Mihelič izkaže posebno spoštovanje, ko pove, da bi ga, če bi imel denar, bi ga z veseljem videl tudi v svoji garaži: »Če bi imel to Tiho puščico za jutranjo vožnjo iz domače garaže, vanjo pa bi se brez vmesnega dolivanja energije lahko pripeljal zvečer, je Taycan vozilo za naslednjih mnogo let. Za vse drugo pa bi bil stroj iz serije 911. Potreba po Porscheju na bencin ostaja, da bi se lahko vozil, kot sem navajen – tudi prek tisoč kilometrov v eni sapi z nekajminutnim postankom za dolivanje energije in odlivanje ostankov za moje delovanje potrebnih tekočin.« Kot inženir pa se gospod Mihelič dotakne tudi energije in tega, da žal politiki narekujejo del avtomobilskega razvoja: »O celotni porabi in pridobivanju elektrike za vožnjo in izdelavo tega izjemnega avtomobila bo tudi treba začeti govoriti malo glasneje.« Še kako res …

Porsche bo zadnji, ki bo nehal izdelovati avtomobile

Sam sem prepričan, da bo Porsche ne glede na to, česa se bo lotil, kakšno energijo bo uporabljal za pogon koles ali iz česa bo sestavil nov model, sledil kultu in obljubi očeta Ferdinanda, ki je rekel, da bo zadnji avto na svetu športni. O tem povprašam tudi Nika.

Bo v krasnem novem svetu brez hrupa in z odkljukanimi doseženimi grami izpustov sploh še prostor za prvinski avto za uživanje med ovinki? »Avtomobili, predvsem športni, čeprav tega izraza na maram, bodo živeli, preživeli in imeli najboljšo oskrbo. Taki, kot je Porsche, jih bodo izdelovali do konca. Porsche je bil praktično med prvimi in zagotovo bo zadnji, ki bo avtomobile prenehal izdelovati. Bolj je na mestu vprašanje, kdo (in po kakšni ceni) bo sposoben skrbeti, da bo predvsem vsa elektronika delovala. Uplinjači in platine so skromni, saj zahtevajo malo orodja in še manj znanja, pa se peljemo.«

Porschejev avtopilot? Upam, da nikoli …

Ker sva oba voznika, je umestno tudi vprašanje, ali bo znamka, kot je Porsche, ohranila našo vrsto. Se lahko zgodi, da bo nekoč Porsche naredil avto, ki ne bo imel volana? Niko me pogleda naravnost v oči: »Ne, upam, da nikoli ne bo naredil takega avtomobila, ker bi potem Porsche izgubil svojo bit – užitek. To je avto, v katerem držiš volan in neprestano dobivaš informacije, kaj se z vozilom dogaja, kaj ti sporočajo prednja kolesa, ter preko sedeža občutiš, kakšno je stanje celotnega avtomobila, ko prestaviš in voziš z užitkom. To je del tega, kar je Porsche. Ne verjamem, da nam bodo to kdaj vzeli, in upam, da nam ne bodo.«

Da, Niko, prepričan sem, da bosta Porsche in voznik, brata po užitku, za vedno ostala del mobilnosti tudi v prihodnje. Gledam Gospoda, ko sede v Taycana, volan prime s spoštovanjem in spelje v tišini, v prihodnost, za katero sem prepričan, da jo Porsche v osnovi vidi natanko tako kot takrat, ko je naredil svoj prvi avto za voznika. Taycan je preklemano dober in prepričljiv dokaz. Niko, hvala za čudovit dan in iskreno si želim, da bi vozniški Gospod doživel tudi to, da bo Porscheja nove dobe pripeljal po ciljni ravnini slovenskega dirkališča, za katero se trudi vrsto let.

Newsletter image