Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Hero image
Pod drobnogledom|Porsche Mission R

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

Mission R, ki smo ga predstavili letošnjega septembra na avtomobilskem salonu IAA MOBILITY 2021, je takoj požel veliko zanimanja. Kar pa nas ne preseneča, saj gre za prvi vpogled v visokotehnološko platformo, ki jo bomo najprej uporabili v avtomobilskem športu, kasneje pa še pri razvoju naših cestnih avtomobilov. Mission R ni samo predstavnik tehnološke prihodnosti, pač pa tudi prihodnjih oblikovalskih smernic tovarne Porsche.

undefined

Dizajn koncepta Mission R navdušuje in razdavaja hkrati, kar je odlično izhodišče za iskrene odzive in konstruktivne debate, ki so nujne za uspešen razvoj avtomobilov. A Mission R ni le školjka brez tehnologije, kot je to v navadi pri konceptnih vozilih, ampak že danes popolnoma funkcionalen dirkalnik.

undefined

»Mission R je popolno utelešenje Porschejeve filozofije. Kljub temu, da gre za prototip, ta konceptni dirkalnik ustreza najvišjim tehnološkim standardom,« je o njem povedal Michael Behr, tehnični vodja projekta Mission R.

undefined
Michael Behr, tehnični vodja projekta Mission R

Uresničevanje Porschejeve strategije

Z dirkalnikom Mission R tudi v avtomoto športu uresničujemo našo trajnostno in družbeno odgovorno vizijo. Trenutno tekmujemo v razredu električne Formule E, uporabljamo okolju prijaznejša sintetična goriva v seriji Mobil 1 Supercup in razvijamo nov hibridni dirkalnik za vzdržljivostne dirke. Vso znanje in izkušnje, ki smo jih pri tem pridobili, bomo z Mission R prenesli neposredno k našim kupcem. Ti bodo lahko že v bližnji prihodnosti zapeljali v svet električnega avtomobilskega športa.

undefined

Futuristične koncepte redko pokažemo javnosti, a tiste ki jih, običajno spremlja uspeh. Ena teh uspešnih zgodb je bil model Boxster, ki smo ga leta 1993 predstavili v Detroitu. Ali pa predstavitev legendarne Carrere GT, ki jo je leta 2000 Walter Röhrl zapeljal pred Louvre v Parizu. Deset let kasneje smo v Ženevi predstavili koncept 918 Sypder, leta 2015 pa je na predstavitveni oder IAA salona zapeljal predhodnik Taycana, Porsche Mission E. Tudi pri tem projektu je sodeloval Michael Behr. »Naše projekte vedno spremljajo izjemno stresni roki, a obenem z vsakim od njih uresničujemo sanje naših inženirjev.«

undefined

Najvišji tehnološki standardi

Razvoj konceptnih vozil vedno poteka v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche. Vsaka, tudi najmanjša podrobnost konceptnih vozil, je skrbno načrtovana s tehnologijo CAD (computer-aided design). Zato so vse prototipne komponente izdelane enako kakovostno, kot bi šlo za predserijsko vozilo.

undefined

Dva Mission R-ova motorja prek enostopenjskih menjalnikov prenašata moč na vsa štiri kolesa. Skupna sistemska moč znaša 800 kW (1.088 KM), kar 1.500 kilogramov težek dirkalnik iz mesta do stotice izstreli v pičlih 2,5 sekundah. Odvisno od nastavitev prestavnega razmerja, pa lahko njegova najvišja hitrost znaša več kot 300 km/h.

Inovativna tehnologija hlajenja

Z neposrednim oljnim hlajenjem statorja zagotavljamo izredno visoko konstanto moč delovanja motorja. Samo en optimiziran hladilni tokokrog ne potrebuje niti kapljice vode. Tudi visokonapetostni baterijski sklop je hlajen neposredno z oljem. To inovativno tehnologijo hlajenja smo razvili za dirkalnik 919 Hybrid, ki je trikrat zmagal na dirki v Le Mansu. Tudi šasija Mission R združuje le najboljše dirkalne komponente. Omenimo le dvojna trikotna vodila na sprednji osi ter ogrevano sprednje steklo, ki zagotavlja odlično vidljivost tudi na dirkah ob slabem vremenu.

undefined

»Ob maksimalni zmogljivosti smo poskrbeli tudi za maksimalno znižanje teže dirkalnika. Prav vsak detajl smo optimizirali, da je čim lažji,« poudarja Behr. Eden od primerov je ohišje menjalnika, ki je zaradi uporabe tehnologije 3D tiska kar 30 odstotkov lažje, kot če bi ga izdelali s postopkom litja. Z izjemno učinkovitim sistemom rekuperativnega zaviranja pa smo samo pri zavorah prihranili 12 kilogramov. Peresno lahka je tudi karoserija, ki je trajnostno izdelana iz pretežno naravnih materialov.

Mojstrstvo iz Weissacha

Naši vrhunski inženirji so ponos Weissacha. Šasijo dirkalnika Mission R smo izdelali v dirkaškem oddelku v Flachtu, nato pa smo jo preselili v stavbo 100, najstrožje varovan predel tovarne. Tukaj smo ji dodali karoserijo in notranjost avtomobila.

undefined

Med selitvami po tovarniškem kompleksu smo šasijo večkrat odpeljali na svež zrak. Prva testiranja smo na naši stezi izvedli kar brez karoserije in to manj kot šest mesecev pred premiero na IAA salonu. Seveda je med temi testnimi vožnjami manjkalo še precej komponent, zato smo večkrat improvizirali. Za prve kilometre je zadostoval le jeklen okvir, kompozitna kletka pa je takrat še čakala na izdelavo. Sedeže, volan in stopalke smo si izposodili pri obstoječih dirkalnikih, manjkale pa so tudi peste za pritrjevanje koles s centralnim zaklepom.

undefined

Lars Kern, naš testni in razvojni voznik je torej vozil precej gol avtomobil. Na tisti hladen pomladni dan, ko je Lars opravil prvo testno vožnjo, je bil tudi sam bolj lahkotno oblečen. Kljub temu, da ga je zeblo, pa ni skrival svojega navdušenja. »Zagotovo so bili že toplejši dnevi, vozil pa sem tudi že v precej slabših pogojih. A nobena ovira mi ni prišla do živega. Če povem po pravici, prva testna vožnja z električnim dirkalnikom je bila zame izrazito čustvena izkušnja. Veselil sem se kot otrok v trgovini s sladkarijami,« je prve trenutke za volanom povzel Lars Kern. Nekaj setov gum kasneje in po številnih nastavitvah zavornega razmerja, je bila šasija nared. »Najbolj me je presenetilo, kako blizu pravemu dirkalniku je bil ta prototip. Vozna dinamika in neverjeten navor sta nekaj resnično izjemnega. Takoj mi je bilo jasno, končni izdelek bo zelo, zelo zabaven,« je z nasmehom dodal Lars.

undefined
Lars Kern, razvojni inženir in testni voznik
Newsletter image