Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.
Mission R, ki smo ga predstavili letošnjega septembra na avtomobilskem salonu IAA MOBILITY 2021, je takoj požel veliko zanimanja. Kar pa nas ne preseneča, saj gre za prvi vpogled v visokotehnološko platformo, ki jo bomo najprej uporabili v avtomobilskem športu, kasneje pa še pri razvoju naših cestnih avtomobilov. Mission R ni samo predstavnik tehnološke prihodnosti, pač pa tudi prihodnjih oblikovalskih smernic tovarne Porsche.
Dizajn koncepta Mission R navdušuje in razdavaja hkrati, kar je odlično izhodišče za iskrene odzive in konstruktivne debate, ki so nujne za uspešen razvoj avtomobilov. A Mission R ni le školjka brez tehnologije, kot je to v navadi pri konceptnih vozilih, ampak že danes popolnoma funkcionalen dirkalnik.
»Mission R je popolno utelešenje Porschejeve filozofije. Kljub temu, da gre za prototip, ta konceptni dirkalnik ustreza najvišjim tehnološkim standardom,« je o njem povedal Michael Behr, tehnični vodja projekta Mission R.
Michael Behr, tehnični vodja projekta Mission R
Uresničevanje Porschejeve strategije
Z dirkalnikom Mission R tudi v avtomoto športu uresničujemo našo trajnostno in družbeno odgovorno vizijo. Trenutno tekmujemo v razredu električne Formule E, uporabljamo okolju prijaznejša sintetična goriva v seriji Mobil 1 Supercup in razvijamo nov hibridni dirkalnik za vzdržljivostne dirke. Vso znanje in izkušnje, ki smo jih pri tem pridobili, bomo z Mission R prenesli neposredno k našim kupcem. Ti bodo lahko že v bližnji prihodnosti zapeljali v svet električnega avtomobilskega športa.
Futuristične koncepte redko pokažemo javnosti, a tiste ki jih, običajno spremlja uspeh. Ena teh uspešnih zgodb je bil model Boxster, ki smo ga leta 1993 predstavili v Detroitu. Ali pa predstavitev legendarne Carrere GT, ki jo je leta 2000 Walter Röhrl zapeljal pred Louvre v Parizu. Deset let kasneje smo v Ženevi predstavili koncept 918 Sypder, leta 2015 pa je na predstavitveni oder IAA salona zapeljal predhodnik Taycana, Porsche Mission E. Tudi pri tem projektu je sodeloval Michael Behr. »Naše projekte vedno spremljajo izjemno stresni roki, a obenem z vsakim od njih uresničujemo sanje naših inženirjev.«
Najvišji tehnološki standardi
Razvoj konceptnih vozil vedno poteka v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche. Vsaka, tudi najmanjša podrobnost konceptnih vozil, je skrbno načrtovana s tehnologijo CAD (computer-aided design). Zato so vse prototipne komponente izdelane enako kakovostno, kot bi šlo za predserijsko vozilo.
Dva Mission R-ova motorja prek enostopenjskih menjalnikov prenašata moč na vsa štiri kolesa. Skupna sistemska moč znaša 800 kW (1.088 KM), kar 1.500 kilogramov težek dirkalnik iz mesta do stotice izstreli v pičlih 2,5 sekundah. Odvisno od nastavitev prestavnega razmerja, pa lahko njegova najvišja hitrost znaša več kot 300 km/h.
Inovativna tehnologija hlajenja
Z neposrednim oljnim hlajenjem statorja zagotavljamo izredno visoko konstanto moč delovanja motorja. Samo en optimiziran hladilni tokokrog ne potrebuje niti kapljice vode. Tudi visokonapetostni baterijski sklop je hlajen neposredno z oljem. To inovativno tehnologijo hlajenja smo razvili za dirkalnik 919 Hybrid, ki je trikrat zmagal na dirki v Le Mansu. Tudi šasija Mission R združuje le najboljše dirkalne komponente. Omenimo le dvojna trikotna vodila na sprednji osi ter ogrevano sprednje steklo, ki zagotavlja odlično vidljivost tudi na dirkah ob slabem vremenu.
»Ob maksimalni zmogljivosti smo poskrbeli tudi za maksimalno znižanje teže dirkalnika. Prav vsak detajl smo optimizirali, da je čim lažji,« poudarja Behr. Eden od primerov je ohišje menjalnika, ki je zaradi uporabe tehnologije 3D tiska kar 30 odstotkov lažje, kot če bi ga izdelali s postopkom litja. Z izjemno učinkovitim sistemom rekuperativnega zaviranja pa smo samo pri zavorah prihranili 12 kilogramov. Peresno lahka je tudi karoserija, ki je trajnostno izdelana iz pretežno naravnih materialov.
Mojstrstvo iz Weissacha
Naši vrhunski inženirji so ponos Weissacha. Šasijo dirkalnika Mission R smo izdelali v dirkaškem oddelku v Flachtu, nato pa smo jo preselili v stavbo 100, najstrožje varovan predel tovarne. Tukaj smo ji dodali karoserijo in notranjost avtomobila.
Med selitvami po tovarniškem kompleksu smo šasijo večkrat odpeljali na svež zrak. Prva testiranja smo na naši stezi izvedli kar brez karoserije in to manj kot šest mesecev pred premiero na IAA salonu. Seveda je med temi testnimi vožnjami manjkalo še precej komponent, zato smo večkrat improvizirali. Za prve kilometre je zadostoval le jeklen okvir, kompozitna kletka pa je takrat še čakala na izdelavo. Sedeže, volan in stopalke smo si izposodili pri obstoječih dirkalnikih, manjkale pa so tudi peste za pritrjevanje koles s centralnim zaklepom.
Lars Kern, naš testni in razvojni voznik je torej vozil precej gol avtomobil. Na tisti hladen pomladni dan, ko je Lars opravil prvo testno vožnjo, je bil tudi sam bolj lahkotno oblečen. Kljub temu, da ga je zeblo, pa ni skrival svojega navdušenja. »Zagotovo so bili že toplejši dnevi, vozil pa sem tudi že v precej slabših pogojih. A nobena ovira mi ni prišla do živega. Če povem po pravici, prva testna vožnja z električnim dirkalnikom je bila zame izrazito čustvena izkušnja. Veselil sem se kot otrok v trgovini s sladkarijami,« je prve trenutke za volanom povzel Lars Kern. Nekaj setov gum kasneje in po številnih nastavitvah zavornega razmerja, je bila šasija nared. »Najbolj me je presenetilo, kako blizu pravemu dirkalniku je bil ta prototip. Vozna dinamika in neverjeten navor sta nekaj resnično izjemnega. Takoj mi je bilo jasno, končni izdelek bo zelo, zelo zabaven,« je z nasmehom dodal Lars.
Prijavite se na obveščanje in prvi izvedite vse novosti, ki jih prinaša model Taycan.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)