Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Hero image
Porsche od blizu|Porsche Taycan Turbo

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

Miniti so morala še štiri leta intenzivnih raziskav in razvoja, da se je vizija končno uresničila. Nastal je prvi popolnoma električni Porsche moderne dobe, Porsche Taycan. Seveda vam takšnega avtomobila ne moremo predstaviti v odstavku ali dveh. Zato smo se odločili, da ga pod drobnogled vzamemo v prvi slovenski poglobljeni predstavitvi avtomobila, kjer si ga lahko ogledamo čisto od blizu.

Spoznali bomo zgodbo dizajna, preizkusili udobje notranjosti z odkrivanjem zanimivih detajlov, se poglobili v svet tehničnih dobrot in ga celo zapeljali. Med križarjenjem po idiličnih cestah slovenskega Krasa bomo lahko s sovozniškega sedeža sproščeno uživali v udobni vožnji, malo močneje pa se bomo morali prijeti, ko se bo Taycan pognal po novem asfaltu dirkališča Grobnik.

Dizajn

Prepoznati Taycana na cesti je lahka naloga celo za nepoznavalce. Odlikuje ga namreč ena najprepoznavnejših in brezčasnih avtomobilskih oblik, ki je v svoji biti nespremenjena že več kot 70 let, odkar je Ferry Porsche, sin ustanovitelja znamke Porsche, Ferdinanda Porscheja, na cesto postavil prvega športnika - Porscheja 356. Nizko padajoč pokrov sprednjega prtljažnika, impozantno privzdignjeni blatniki ter kupolasta streha, ki se spušča v mogočen zadek s poudarjenimi boki. To je oblikovalski DNK vsakega Porscheja, ki ga v svojem genskem zapisu nosi tudi Porsche Taycan. In ne bomo pretiravali, če rečemo, da bi Taycana prepoznali kot Porscheja, tudi če ne bi nosil znamenite značke.

Osnovni Taycan na zadnji pogon spredaj nima motorja, njegovi močnejši bratje Taycan 4S, Taycan Turbo in Taycan Turbo S pa imajo spredaj kompakten sinhronski elektromotor. Takšna zasnova omogoča enak koncept oblike in aerodinamike, kot ga ima Porsche 911, ki spredaj prav tako nima motorja ampak prtljažnik. Taycanov sprednji prtljažnik ima prostornino 84 litrov in je uporaben za kakšen kovček ali kable za polnjenje baterije.

undefined
900 ur preizkušanja makete v merilu 1:3 in 1.500 ur preizkušanja v zračnem tunelu v končni velikosti sta podatka, ki zgovorno govorita o tem, kako resno so se Porschejevi inženirji lotili usmerjanja zračnega toka okoli karoserije.

V Taycanove poudarjene blatnike so elegantno, a hkrati športno agresivno integrirani štiritočkovni matrični LED žarometi, ki so prepoznaven dizajnerski in tehnološki podpis. 84 individualno nadzorovanih LED svetil osvetljuje samo tiste dele ceste, ki morajo biti osvetljeni, ostale pa zasenči. Taycanovi žarometi tako niso samo luči, so tehnološko dovršen računalniško voden sistem, povezan s kamero in drugimi senzorji.

900 ur preizkušanja makete v merilu 1:3 in 1.500 ur preizkušanja v zračnem tunelu v končni velikosti sta podatka, ki zgovorno govorita o tem, kako resno so se Porschejevi inženirji lotili usmerjanja zračnega toka okoli karoserije. Pri tem so sledili dvema ciljema - najmanjši možen zračni upora za čim bolj ekonomično vožnjo, hkrati pa največja možna potisna sila in hlajenje za športno vožnjo. Čeprav sta omenjena cilja vsak na svojem polu, je inženirjem z razvojem sistema aktivne aerodinamike uspelo doseči koeficient zračnega upora 0,22, s čimer je Taycan postal najbolj aerodinamično optimiziran Porschejev avto.

undefined
Platišča, ki jih lahko izberemo za Taycana, so netipično široka za električni avto in premišljeno aerodinamičnih oblik.

Takšen sistem aktivne aerodinamike sestavlja več elementov. Na nosu avtomobila so lopute, ki so pri običajni in ekonomični vožnji zaprte, pri športni pa se odprejo in povečajo zračno hlajenje zavor. Odprtine pod žarometi pa niso samo dizajnerska poteza, ampak ustvarjajo zračni tunel, ki zrak preusmerja ob kolesa in s tem preprečuje vrtinčenje. Delovanje zračne zavese je najbolj učinkovito, ko so sprednje lopute zaprte.

Platišča, ki jih lahko izberemo za Taycana, so netipično široka za električni avto in premišljeno aerodinamičnih oblik. S tem Porsche združuje na videz nezdružljivo. Na eni strani dirkaško vozno dinamiko, na drugi pa ekonomično porabo energije.

Na bokih avtomobila najdemo še dve aerodinamični posebnosti. Na obeh straneh sta namreč priključka za polnjenje avtomobila. Na levem boku za običajno AC polnjenje, na desnem pa tako za AC kot tudi za hitro DC polnjenje. Priključka na obeh straneh pokrivata vratci, ki se dvigneta na dotik.

undefined
Na obeh straneh sta priključka za polnjenje avtomobila.

Drug aerodinamičen element so v vrata pogreznjene kljuke, ki se samodejno dvignejo, ko se s ključem približamo avtomobilu.

Zadek Taycana zaznamujeta prepoznavni spojler, ki se dviguje in spušča glede na hitrost in potrebo po ustvarjanju sile pritiska ter značilna svetlobna rdeča črta. Pod njo je prepoznaven napis Porsche, ki je tokrat v tridimenzionalni stekleni podobi.

Celoten zadnji del Taycana je tipično »porschejevski« kar pomeni, da so boki precej širši od kupolaste strehe. Takšna dizajnerska zasnova mu daje še posebej mogočno pojavnost na cesti.

V spodnji del zadnjega odbijača so integrirani difuzorji, ki zaključujejo reguliranje zračnega toka iz podvozja. Podvozje je pri Taycanu povsem ravno in zaprto, kar zmanjšuje vrtinčenje zraka pod avtomobilom in tako zagotavlja boljšo aerodinamiko. Takšna rešitev je pri avtomobilih z motorji na notranje izgorevanje skoraj nemogoča.

undefined
Celoten zadnji del Taycana je tipično »porschejevski«.

Za električne superšportnike povsem neznačilna je tudi prostornost zadnjega prtljažnika. V 366 litrov prostornine lahko brez težav pospravimo več potovalnih kovčkov. Z zloženimi zadnjimi naslonjali se prostornina prtljažnika poveča še za skoraj 300 litrov, kar pa Taycana že uvršča med poslovno-družinske limuzine.

Tehnologija

Z naštevanjem vseh Taycanovih tehničnih dobrot bi verjetno dobili dovolj besedila za celovečerni film. V nadaljevanju bomo predstavili tehnične lastnosti, s katerimi je Taycan zavil stran od konkurence ter povzdignil standarde vožnje in polnjenja na povsem novo raven.

Taycanov pogonski sklop je zasnovan na 800-voltni arhitekturi, ki na eni strani omogoča najhitrejša polnjenja, na drugi pa izjemno močno porabo energije, kar je nujno za večkratna športna pospeševanja in daljšo vožnjo pri visokih hitrostih. Največja moč polnjenja na hitri DC polnilni postaji znaša 270 kW, najvišja hitrost pa 260 km/h. Ključno je predvsem to, da se s Taycanom lahko na hitri polnilni postaji, kot je Ionity, ustavimo za pičlih 5 minut, pa se v tem času baterija napolni za kar 24 odstotkov. V 15 minutah pa se napolni kar 65 odstotkov baterije.

undefined
Taycanov pogonski sklop je zasnovan na 800-voltni arhitekturi.

Baterija je postavljena na najnižjo točko avtomobila, kar pomeni, da ima Taycan izredno nizko težišče, celo nižje kot Porsche 911. Posebnost Taycanove baterije je, da jo sestavljajo ploščate celice in ne cilindrične ali prizmatične, kot pri konkurenci. Baterija je sestavljena iz 33 modulov, v vsakem modulu pa je 396 celic. Baterijski sklop je tako s 630kg najtežji posamezni del avtomobila. Z izbiro ploščatih baterijskih celic so inženirji dosegli višjo gostoto baterije in boljšo izrabo prostora, kar omogoča optimalno razporeditev teže. To daje avtomobilu večjo stabilnost in boljšo lego avtomobila na cesti.

Druga zelo pomembna tehnična rešitev, ki Taycana Turbo loči od konkurence, sta dva izjemno zmogljiva in tehnično napredna sinhronska elektro motorja. Eden je na sprednji, drugi pa na zadnji premi. Skupaj generirata 500 kW / 680 KM maksimalne moči in 850 Nm maksimalnega navora.

Zadnji motor ima dvostopenjski menjalnik, ki zagotavlja optimalen prenos moči na cesto, tako pri pospeševanju kot tudi pri visokih hitrostih. Prva prestava se pri običajni vožnji sploh ne aktivira, saj visok navor tudi v drugi prestavi zadostuje za zelo spodobne pospeške. Vključi pa se ob izbiri programov Sport ali Sport Plus in s tem omogoča najmočnejša pospeševanja. Pri takšnih pospeševanjih ostane prva prestava aktivna precej dolgo, nato pa prenos moči prevzame druga prestava, s katero Taycan zvezno pospešuje vse do najvišje hitrosti. Prehod iz prve v drugo prestavo je med vožnjo praktično nezaznaven.

undefined
Zadnji motor ima dvostopenjski menjalnik, ki zagotavlja optimalen prenos moči na cesto, tako pri pospeševanju kot tudi pri visokih hitrostih.

Izjemna pospeševanja in visoke hitrosti so ena plat kovanca, zaviranje pa druga. In to mora biti prav tako močno. Taycan ima na voljo tri vrste zavor. Zavorni koluti so lahko običajni železni ali pa železni s keramično prevleko iz volfram karbida (PSCB). Ta za kar 30 odstotkov podaljša njihovo življenjsko dobo in za 90 odstotkov zmanjša nastajanje zavornega prahu. Za najbolj ekstremno športno rabo so na voljo keramični koluti.

Sistema, ki izjemno pripomoreta k boljši legi avtomobila v zavojih sta krmiljenje zadnje preme ter sistem PDCC za aktivno stabiliziranje nihanja karoserije. Sistem PDCC se na spremembe v zavoju odzove v 200 milisekundah, s čimer močno zmanjša nagibanje karoserije.

undefined
Sistema, ki izjemno pripomoreta k boljši legi avtomobila v zavojih sta krmiljenje zadnje preme ter sistem PDCC za aktivno stabiliziranje nihanja karoserije.

Za hitrejšo vožnjo skozi zavoje skrbi sistem Porsche Torque Vectoring (PTV), ki uravnava navor med kolesoma na zadnji premi. Deluje tako, da z notranjim zadnjim kolesom rahlo zavira in tako povzroči dodaten zasuk avtomobila v zavoj.

Udobje

Prva misel, ki se utrne večini ljudi, ko prvič sedejo za volan Taycana je: To je tipičen Porsche!

In ravno to je bil namen razvijalcev, ko so Taycana opremili s kokpitom, ki je v najožjem sorodu s tistim v Porscheju 911. Oblika in namestitev sedeža, armatura z okroglimi števci, postavitev in naklon volana ter premišljen gib desne roke z volana na menjalnik pričajo o evoluciji prastare dirkaške filozofije iz 911. Taycan v novo digitalno dobo stopa z osrednjim tankim in ukrivljenim 16,8 palčnim zaslonom, kjer nas namesto števca obratov pričaka števec za električno moč.

undefined
Taycan v novo digitalno dobo stopa z osrednjim tankim in ukrivljenim 16,8 palčnim zaslonom.

Taycanova tehnološka dovršenost nas razvaja s futurističnim, a zelo premišljenim uporabniškim vmesnikom. Ta uporabnikom omogoča upravljanje vseh ključnih sistemov z enim ali največ dvema dotikoma. Taycan ima 4 zaslone, enega pred voznikom, dva na sredinski konzoli ter opcijsko še enega pred sovoznikom.

Tisto, kar moramo med vožnjo narediti hitro in s kar najmanj odvračanja pogleda s ceste, lahko upravljamo s tipkami na volanu.

Na desni strani konkavnega zaslona pred voznikom je nekaj pomembnih tipk za hiter dostop do funkcij kot so: upravljanje s stabilizacijskim programom, nastavitev trdote vzmetenja in upravljanje dviga podvozja.

undefined
Taycan ima 4 zaslone, enega pred voznikom, dva na sredinski konzoli ter opcijsko še enega pred sovoznikom.

Funkcija dviga podvozja je koristna v situacijah, ko je avto treba dvigniti, da lahko prevozi ovire, kot so strmi dovozi v garažo, robniki pločnikov, višji sneg in podobne. Ko se pripeljemo iz podzemne garaže in pritisnemo tipko za dvig, nas bo avtomobil vprašal, ali želimo to lokacijo shraniti. Če potrdimo, si bo navigacijski sistem lokacijo zapomnil in avto na tej točki vsakič dvignil samodejno.

Na sredinskem zaslonu lahko upravljamo s povezljivostjo, on-line navigacijo, telefonom, podvozjem, zvokom, rekuperacijskim sistemom, audio-video sistemom, klimatsko napravo, načinom vožnje, kamero vzvratne vožnje in ambientalno osvetlitvijo. Spodnji sredinski zaslon je namenjen upravljanju klimatske naprave, gretja sedežev, spremljanju stanja baterije ter odpiranju sprednjega in zadnjega prtljažnega prostora.

Seznam funkcionalnosti nikakor ni dokončen, saj storitve in funkcionalnosti lahko dokupujemo, posodabljamo in nadgrajujemo tudi na daljavo. Sistem Porsche Connect omogoča tudi analizo avtomobila in servisni pogled v njegovo stanje.

undefined
Sistem Porsche Connect omogoča analizo avtomobila in servisni pogled v njegovo stanje.

Dovršen navigacijski sistem je pri Taycanu mnogo več, kot le vodič do cilja. Je tudi računalnik za optimizacijo poti, ki po vnosu končne lokacije preračuna idealni čas potovanja, glede na izbran način vožnje predlaga postanke in pred njimi pripravi baterijo za polnjenje z elektriko.

Zelo dodelan je tudi digitalni pogled na avto za enostavno in varno parkiranje. Sistem 4 kamer snema okolico, avto pa je integriran v sliko. Na zaslonu ga lahko virtualno obračamo in si ogledamo vse ovire, ki jih sicer iz vozniškega sedeža ne bi videli.

Notranjost Taycana odlikujejo izjemno kakovostni materiali in izdelava. Šivi so vselej natančni, konstrukcija brezhibna, spoji pa na vseh mestih enaki.

Za Taycana je na voljo več različnih vrst usnja, izberemo pa lahko tudi različico brez usnja, ki bo navdušila bolj trajnostno naravnane kupce.

Zadnja klop je lahko izdelana z dvema ali tremi sedeži. Povprečno visok odrasel sopotnik bo imel kljub padajoči strehi zadaj dovolj udobja za glavo in noge, saj so inženirji spodaj umaknili baterije in pridobili nekaj dodatnega prostora. Odprtina zadnjih vrat je dovolj velika za enostavno namestitev otroških sedežov in njihovih malih potnikov.

Na cesti

Zelo pomembna komponenta doživetja vožnje v Porscheju je zvok. In električni motorji so v tej zgodbi seveda posebnost. Vsi električni avtomobili so v primerjavi z avtomobili na fosilna goriva tišji in brez tipičnih motornih vibracij. Eno in drugo povsem spremeni občutek med vožnjo in preseneti vsakogar, ki se prvič pelje z električnim avtomobilom.

undefined
Porschejevi mojstri zvoka so eksperimentirali z različnimi tehnikami in razvili Porsche Electric Sport Sound, zvočno podobo, ki poudarja prijetne realne zvoke električnega pogonskega sklopa.

Generacije Porschejevih inženirjev se že od nekdaj ukvarjajo z zvokom, ki se mora ujemati s športnim videzom avtomobilov in čustvenimi pričakovanji voznikov. In kako je s tem pri Taycanu? Nič drugače. Porschejevi mojstri zvoka so eksperimentirali z različnimi tehnikami in razvili Porsche Electric Sport Sound, zvočno podobo, ki poudarja prijetne realne zvoke električnega pogonskega sklopa, manj prijetne pa kar se da učinkovito utiša. Rezultat je edinstven futurističen športni zvok, ki je nepogrešljiv del Taycanove osebnosti.

Drugi del zgodbe o zvoku je povezan s tišino. Podobno kot vožnjo brez vibracij je tudi tišino v kabini relativno enostavno ohranjati pri nižjih hitrostih. Ko pa z avtomobilom pospešimo prek 130 km/h, kaj šele prek 200 km/h, postane to zelo težka naloga. A jo seveda Taycan opravi z odliko, saj je zvočna izolacija na zelo visoki ravni.

Eden od sistemov, ki Porschejeve avtomobile ločuje od konkurence, je Porsche InnoDrive. Medtem, ko večina proizvajalcev najsodobnejše tempomate nastavlja za optimalno delovanje na avtocestah, je Porsche ubral še eno pot, prediktivno športno vožnjo po regionalnih cestah. Sistem deluje s pomočjo radarja, kamer in zelo natančne navigacije, s katerimi avtomobil »vidi« kar tri kilometre pred seboj. Način vožnje izbira glede na cesto in prometne razmere. Natančna navigacija daje avtomobilu vse potrebne podatke o dolžini in ostrini zavojev, vzponih in spustih, hitrostnih omejitvah in drugih zunanjih dejavnikih, ki vplivajo na vožnjo.

undefined
Natančna navigacija daje avtomobilu vse potrebne podatke o dolžini in ostrini zavojev, vzponih in spustih, hitrostnih omejitvah in drugih zunanjih dejavnikih, ki vplivajo na vožnjo.

Skoraj bi lahko rekli, da ob aktivaciji sistema Porsche InnoDrive voznik samo še zavija. V praksi ta sistem deluje najbolje, če v navigaciji nastavimo cilj in izberemo način vožnje. Pri ekonomični vožnji bo avto iskal idealno razmerje med hitrostjo, pospeševanjem in ekonomično porabo, pri izbiri športne vožnje pa bo sistem parametre prilagodil višjemu ritmu vožnje. Tako bomo še vedno vozili po predpisih, ampak bolj dinamično. Ogromno podatkovnega znanja je zbranega v procesu enega samega zavoja, ki ga avto skoraj sam odpelje idealno.

Z vozniškega vidika je izjemno pomembna tehnična rešitev rekuperacija električne energije pri zaviranju. Inženirji so imeli pri razvoju rekuperacijskega sistema pred seboj dva cilja. Prvi je bil seveda pridobivanje povratne energije, drugi pa voznikov občutek med zaviranjem. Občutek na zavorni pedalki mora biti namreč vedno enak, ne glede na to ali avto zavira z rekuperacijo ali mehansko. To je še posebej pomembno pri dinamični in športni vožnji, kjer mora voznik natančno vedeti, kdaj pričeti zavirati in s kakšno močjo pritisniti zavoro, da bo lahko do določene točke znižal hitrost ali ustavil. Pri Taycanu razlike med rekuperativnim in mehanskim zaviranjem ne moremo zaznati. Taycan kar tretjino dosega generira z rekuperacijo. Med običajno vožnjo v kar 90 odstotkih zavira izključno z rekuperacijskim sistemom in le v 10 odstotkih z aktivacijo mehanskih zavor.

undefined
Pri Taycanu razlike med rekuperativnim in mehanskim zaviranjem ne moremo zaznati. Taycan kar tretjino dosega generira z rekuperacijo.

Pri dinamični vožnji po regionalni cesti pride do izraza tudi kirurško natančno sprogramirana možnost nastavitve podvozja. Prilagodljivo zračno vzmetenje z reguliranjem pritiska zraka v treh komorah poskrbi za širok razpon nastavitev, od zelo udobne pa vse do dirkaško športne vožnje.

Polnjenje

Kot smo že omenili, Taycanovo baterijo na hitri polnilni postaji lahko v 5 minutah napolnimo kar za 24 odstotkov, v 15 minutah pa lahko napolnimo kar 65 odstotkov zmogljivosti. Za učinkovito in hitro polnjenje je najbolje na polnilno postajo najbolje pripeljati s čim bolj prazno baterijo.

undefined
Na hitri polnilni postaji Ionity v Ilirski Bistrici smo dosegli najvišjo hitrost polnjenja s kar 266 kW, kar je le za las manj od najvišje možne hitrosti polnjenja, ki znaša 270 kW.

Polnjenje baterije namreč ne poteka enakomerno, kot polnjenje rezervoarja z gorivom. V prazno baterijo pa energija prvih 20 minut teče zelo hitro. Na hitri polnilni postaji Ionity v Ilirski Bistrici smo dosegli najvišjo hitrost polnjenja s kar 266 kW, kar je le za las manj od najvišje možne hitrosti polnjenja, ki znaša 270 kW.

Ko se baterija napolni do 70 ali 80 odstotkov kapacitete, energija teče vanjo počasneje. Polnjenje je najhitrejše na daljših poteh, ko računalnik predlaga polnilne postanke. Taycanova tehnologija takrat avto že v 5 minutah napolni za 100, v 15 do 20 minutah pa za 300 kilometrov vožnje.

undefined
Polnjenje je najhitrejše na daljših poteh, ko računalnik predlaga polnilne postanke.

Na dirkališču

Porsche že več kot 70 let prenaša izkušnje iz dirkalnih v cestne avtomobile. V Taycanu je ogromna količina podatkov, ki so jih inženirji zbrali z milijoni testnih kilometrov tako na cestah kot tudi na dirkališčih. Vse od Dakarja do LeMansa. Zato PSM ni le elektronski stabilizacijski program in PTV ni le sistem usmerjanja navora.

V teh sistemih se dirkači in inženirji igrajo z nastavitvami, ki premikajo meje mogočega. Tehnično gledano je to, kar ponuja Taycan, trenutno na najvišji ravni računalniško-mehanske znanosti, ki vozniku pomaga ohranjati želeno smer tudi takrat, ko gre avto že krepko čez še do včeraj znanih fizikalnih zakonitosti.

undefined
Zaradi porazdelitve teže 630 kg težke baterije na dno avtomobila, lahko vozimo tako, kot bi vozil avto s sredinskim motorjem.

In pri vožnji Taycana po dirkališču se zdi, kot da fizikalne lastnosti dejansko ne veljajo. V primeru Taycana Turbo dva sinhronska elektromotorja poženeta 2,3 tone težak avtomobil v pičlih 3,2 sekundah do 100 km/h. Tu gre pravzaprav za horizontalni prosti pad!

Zaradi porazdelitve teže 630 kg težke baterije na dno avtomobila, lahko vozimo tako, kot bi vozil avto s sredinskim motorjem. Z vozniškega vidika je to nekaj čisto posebnega, saj enakomerna razporeditev teže in nizko težišče omogočata zelo hitre zavoje, v katerih avto leži, kot bi bil na tirnicah.

undefined
Z vključitvijo vseh asistenčnih sistemov v programih Sport ali Sport Plus dosežemo optimalno kombinacijo športne in varne vožnje.

Z vključitvijo vseh asistenčnih sistemov v programih Sport ali Sport Plus dosežemo optimalno kombinacijo športne in varne vožnje. Le precejšnje pretiravanje lahko Taycana spravi iz želene smeri.

Pod črto

Pričakovanja so bila visoka. Razumljivo. Jasno je bilo, koga Taycan napada in jasno je bilo, da prihaja igralec, ki ima veliko več izkušenj in znanja. Je Taycan uresničil visoka pričakovanja? Vsekakor. To je čistokrven športnik, a hkrati zelo udoben avtomobil. Je torej avto za vsakdanjo rabo z izjemnimi zmogljivostmi.

Za koga je? Tehno, eko in vozniški gurmani bi že morali seči po njem. Tekmecev, ki se lahko kosajo s Taycanom, ni veliko. Tisti, ki pa se lahko pa niso dovolj športni ali pa niso povsem elektrificirani. Taycan je vsekakor znanilec nove dobe Porscheja. Morda je celo naložba, kot prvi električni Porsche. Kdo ve? Odgovor na zadnje vprašanje bo prinesel čas.

Newsletter image