Porsche Driving Experience|S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške
Porsche Driving Experience: S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške
S Sašo Kapetanovičem se podajte na 800 kilometrov dolgo pot, polno prekrasnih cest, norih razgledov, vrhunske kulinarike ter zanimivih ljudi. Saša vas bo s serijo kolažev zapeljal skozi tridnevno raziskovanje osupljive narave Norveške in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal stalnica. Z vsestranskim športnikom Taycanom Cross Turismo je enkratno vozniško doživetje več kot zagotovljeno.
S Taycanom Cross Turismo doživeti Norveško
Precej pogosto dobim vprašanje, kateri je najboljši avto, ki sem ga vozil. Zelo nerad na to odgovorim kot iz topa, ker je avto zame nekaj, kar povezuje celovito izkušnjo doživetja. Če k enačbi dodam prekrasne ceste, nore razglede, vrhunsko kulinariko in odlično družbo, je avto kot lepilo, ki vse skupaj zlepi v nekaj nepozabnega. In v tem primeru je Porsche Taycan Cross Turismo sekundno super lepilo, ki je zaslužno za neponovljivo izkušnjo Porsche Driving Experience na Norveškem. Skozi serijo kolažev vas zapeljem skozi tridnevno raziskovanje te čudovite dežele fjordov, polnočnega sonca, majhnih udobnih mest in osupljive narave in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal nekaj najbolj normalnega.
Norveška namreč trenutno prehiteva vse države, ki so se zavezale trajnostni mobilnosti. Zaradi različnih ugodnosti, s katerimi spodbujajo rabo električnih avtomobilov, je bilo februarja 2022 tam registriranih kar 470.000 vozil z električnim pogonom, njihov tržni delež pa je leta 2021 predstavljal krepkih 64 odstotkov.
Preden sedemo za volan, si nekaj vrstic zasluži naša izhodiščna točka. Oslo kot prestolnica Norveške predstavlja tipičen primer skandinavskega načina dojemanja, kaj so tisti elementi, ki pripomorejo k boljši kakovosti življenja v mestih. Navdušuje s svojimi parki, zalivčki po katerih se lahko “sprehajaš” v kanuju, pa tudi s številnimi kulturnimi ustanovami. Ena od njih je Muzej sodobne umetnosti Astrup Fearnley, ki je bil praktično naslonjen na naš hotel. Eksponatov razvpitega britanskega umetnika Damiena Hirsta ne vidiš vsak dan, seveda sem skočil pogledat.
Naslednje jutro smo se po kratkem uvodnem sestanku iz Osla odpravili na sever. V hotelski garaži je čakala četica novih Taycanov Cross Turismo, ki so se razlikovali zgolj po barvi. Moje ime se je znašlo na srebrnem, a je s kolegico Ievo iz Litve hitro padel dogovor, da si naslednji dan zamenjava ključe. Mamba Green je vseeno na fotografijah bolj privlačen.
Ni trajalo dolgo in že so se razprli nori razgledi na jezera in otoke v okolici Osla. Cesta pa je kar vabila k brezkompromisnemu napadu na ovinke, ki se mu Taycan 4 Cross Turismo s svojimi 350 kilovati (476 konjskimi močmi), 500 njutonmetri navora in adaptivnim zračnim vzmetenjem niti malo ni upiral.
Norveška je namreč bogata s smučarskimi središči, ki v poletnih mesecih samevajo, lepe ceste do njih pa so ljubiteljem vožnje prepuščene za prekrasne vozniške pustolovščine.
Po celem dnevu vožnje si je tudi Taycan zaslužil svoj priboljšek. Kljub temu, da je bilo v baterijski zalogi dovolj energije še za enkrat toliko kilometrov, smo želeli preizkusiti izkušnjo polnjenja na ultra hitri polnilnici. Teh je na Norveškem ogromno, saj jih na vsaki pomembnejši cesti srečamo na 15 do 20 kilometrov. Nam je, kljub temu, da je bilo hkrati priklopljenih osem avtov, Taycan iz polnilnice “vlekel” z osupljivo močjo 250 kW. Petnajstminutni postanek je bil dovolj, da smo se vsi s popolnoma napolnjenimi baterijami odpravili naprej.
Konec prvega dne in prenočitev v idiličnem hotelčku v enem od smučarskih središč. Mimogrede, v času našega obiska je bil sončni zahod ob 22:30, kar pomeni, da smo res lahko v celoti izkoristili dan.
Ahh … drugi dan in Mamba Green je v mojih rokah! Nepredvidljivo norveško podnebje nas je posladkalo s prekrasnim vremenom in lov na enkratne fotografije se je začel. Že po nekaj kilometrih vožnje iz hotela se je odprl razgled na čudovito ledeniško dolino, ki je delovala kot pokrajina z drugega planeta.
Vse najboljše, Norveška! Med našim izletom so Norvežani slavili dan neodvisnosti, oziroma rdeče in modro obarvan praznik, ki ga v Oslu praznujejo z veliko kraljevo parado, povsod drugje pa pripravijo praznovanja na katerih ne manjka hrane, pijače in zabave. Tisti dan smo se na zabavo povabili kar sami, a smo z barvnim izborom Taycanov poskrbeli za primeren “dress code”.
Ogledali smo si fjorde, v morje potopljene ledeniške doline, ki so ena najbolj značilnih norveških naravnih znamenitosti. Obiskali smo največjega, Sognefjord, ki mu pravijo tudi Kraljevi fjord, ki se z odprtega morja zareže 205 kilometrov v notranjost, najglobljo točko v morju pa doseže pri 1.308 metrih. Ceste, ki se vzpenjajo po okoliških kanjonih, ponujajo nepozabne razglede.
Nisem vam še omenjal norveške gostoljubnosti, zato vam bom na tem mestu predstavil Johannesa Einema, avtomobilskega zanesenjaka, ki se je po številnih letih dela na naftni ploščadi vrnil v svoj rojstni kraj Lærdal in odprl hotelček namenjen avtomobilskim entuziastom. Johannes nas je lepo sprejel, nam razkazal svojo zbirko avtomobilov med katerimi prednjačijo Porscheji, nato pa nas odpeljal na svoj najljubši gorski prelaz Sognefjellet, ki ima najvišjo točko pri 1.434 metrih nadmorske višine.
Snega je vse leto dovolj, a je cesta vselej očiščena, saj so snežni plugi vedno v akciji. To dokazujejo tudi do 7 metrov visoke grobo zloščene snežne stene.
Ko se omenjeni sneg začne taliti, nastajajo ogromne količine vode, ki se stekajo v jezera. Ta dar narave znajo Norvežani še kako izkoristiti v svoj prid. Skoraj 98 odstotkov celotnih energetskih potreb pridobijo iz naravnih virov, od katerih velika večina nastane s pomočjo hidroelektrarn. V eno od njih smo zapeljali kar s Taycanom.
Fjord safari oziroma adrenalinska vožnja s hitrimi čolni po ledeniškem zalivu je izkušnja, ki jo morate poskusiti, če ste v teh krajih. Nepremočljive obleke in zaščitna očala pridejo še kako prav, predvsem takrat, ko se s čolnom popolnoma približate večstometrskemu slapu.
Pot nazaj proti hotelu je peljala skozi najdaljši cestni predor na svetu. Tunel Lærdal povezuje norveški pokrajini Aurland in Vestland, 24,5-kilometrska prometna cev pa je del glavne cestne povezave med Oslom in Bergnom. Odprt je bil leta 2000, gradnja pa je trajala dobrih pet let. Za lažje premagovanje in razbijanje monotone dolge vožnje skozi predor so ustvarili razširjene niše, v katerih se lahko vozniki ustavijo in si odpočijejo.
Priložnost za fotografijo in trenutek za razmislek: morda pa nas nekoč čaka res podoben scenarij, ko bodo zapuščene bencinske črpalke le še spomin na neke druge avtomobilske čase.
Naša pot se zaključuje tam, kjer se je skakalni šport začel. Po dobrih 800 kilometrih vožnje smo ključe Taycanov vrnili tik pred skakalnico Holmenkollen, ki je davnega leta 1892 gostila prvo tekmo v smučarskih skokih. Pred 20.000 gledalci so junaki tistega časa skočili od 15 do 20 metrov, danes, po 19 prenovah, pa je pred nami najsodobnejši skakalni objekt, ki vsako leto gosti tekme za svetovni pokal. Rekord s 144 metri drži domačin Robert Johansson, Slovenci pa smo se z nekaj zmagami tudi zapisali v bogato zgodovino te skakalnice.
Na pustolovščino s Porsche Taycanom se lahko zapeljete tudi vi
Za vse modele Taycan in njihove karoserijske različice smo pri Porsche Centru Ljubljana pripravili enkratno ponudbo brezobrestnega financiranja. Obiščite spletno mesto Porsche Financiranje in prilagodite financiranje svojim željam.
Prijavite se na obveščanje in prvi izvedite vse novosti, ki jih prinaša model Taycan.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)