Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Menu item

Porsche od blizu: Porsche Taycan 4S Cross Turismo

Popolnoma električen Porsche, ki z asfalta na makadam zapelje s samozavestjo, ki bi mu jo zavidal marsikateri vrhunski atlet. Prizor, ki je bil še pred nekaj leti znanstvena fantastika, je danes resničnost. Križanca med limuzinskim Taycanom in terencem smo pognali po idiličnih kraških cestah, kjer je razkril svoj vsestranski talent. Izjemne zmogljivosti, vrhunska vozna dinamika tako na asfaltu, kot na neutrjenih poteh ter družinsko-poslovna uporabnost so lastnosti, ki odlikujejo ta tehnološko dovršen avtomobil.

8 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Driving Experience: S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške

S Sašo Kapetanovičem se podajte na 800 kilometrov dolgo pot, polno prekrasnih cest, norih razgledov, vrhunske kulinarike ter zanimivih ljudi. Saša vas bo s serijo kolažev zapeljal skozi tridnevno raziskovanje osupljive narave Norveške in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal stalnica. Z vsestranskim športnikom Taycanom Cross Turismo je enkratno vozniško doživetje več kot zagotovljeno.

6 MIN BRANJA

Menu item

Discover the Unknown – Slovenija: Zgodbe strasti in uspeha

S Taycanom Turbo S na roadtrip po 26 državah vzhodne in osrednje Evrope. Zveni kot precej dolg izlet z avtomobilom, a je precej več kot to. Gre za pustolovščino manjše ekipe avtomobilskih zanesenjakov, ki so se podali na epsko popotovanje s spoznavanjem čudovitih krajev in zanimivih ljudi. Del večletnega projekta pod taktirko tovarne Porsche je bil tudi nekajdnevni obisk Slovenije. V Porsche Centru Ljubljana smo izkoristili priložnost in skupaj z ekipo odkrili nekaj navdihujočih lokalnih zgodb.

11 MIN BRANJA

Menu item

Mark Webber: Vožnja ni le adrenalin, ampak tudi zadovoljstvo

Pred kamero in v pogovoru: Mark Webber, nekdanji dirkalni šampion, ki je prišel do vrha ne le s talentom, ampak tudi s trdim delom in pregovorno nepopustljivostjo. Je ambasador znamke Porsche in mož, ki ne more brez adrenalina – a zna hkrati tudi natančno oceniti, kako daleč lahko gre. V Slovenijo je prišel na dogodek Wild at Heart, ki ga je organiziral Porsche Center Ljubljana. Posebej si je vzel čas in stopil tudi pred našo kamero. Preberite pogovor in si oglejte video.

3 MIN BRANJA

Menu item

Električna duša Taycana

Taycan je avtomobil, ki nima veliko konkurence. Namenjen je vsakdanji rabi, a ima izjemne zmogljivosti. Odlikuje ga ena najbolj prepoznavnih in brezčasnih oblik, ki je nespremenjena že od leta 1948, vse odkar je Ferry Porsche, sin Ferdinanda Porscheja, na cesto postavil prvega športnika – Porscheja 356.

2 MIN BRANJA

Menu item

Eden in edini: Taycan Turbo S

Leta 1898 je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil Egger-Lohner C.2 Phaeton. Ta je s svojim električnim motorjem, ki je zmogel od 3 do 5 KM, dosegal za tiste čase osupljivo hitrost 25 km/h. Po 121 letih razvoja je nastal prvi popolnoma električen Porsche moderne dobe: Taycan.

2 MIN BRANJA

Hero image
Porsche Driving Experience|S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške

Porsche Driving Experience: S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške

S Sašo Kapetanovičem se podajte na 800 kilometrov dolgo pot, polno prekrasnih cest, norih razgledov, vrhunske kulinarike ter zanimivih ljudi. Saša vas bo s serijo kolažev zapeljal skozi tridnevno raziskovanje osupljive narave Norveške in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal stalnica. Z vsestranskim športnikom Taycanom Cross Turismo je enkratno vozniško doživetje več kot zagotovljeno.

S Taycanom Cross Turismo doživeti Norveško

Precej pogosto dobim vprašanje, kateri je najboljši avto, ki sem ga vozil. Zelo nerad na to odgovorim kot iz topa, ker je avto zame nekaj, kar povezuje celovito izkušnjo doživetja. Če k enačbi dodam prekrasne ceste, nore razglede, vrhunsko kulinariko in odlično družbo, je avto kot lepilo, ki vse skupaj zlepi v nekaj nepozabnega. In v tem primeru je Porsche Taycan Cross Turismo sekundno super lepilo, ki je zaslužno za neponovljivo izkušnjo Porsche Driving Experience na Norveškem. Skozi serijo kolažev vas zapeljem skozi tridnevno raziskovanje te čudovite dežele fjordov, polnočnega sonca, majhnih udobnih mest in osupljive narave in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal nekaj najbolj normalnega.

Norveška namreč trenutno prehiteva vse države, ki so se zavezale trajnostni mobilnosti. Zaradi različnih ugodnosti, s katerimi spodbujajo rabo električnih avtomobilov, je bilo februarja 2022 tam registriranih kar 470.000 vozil z električnim pogonom, njihov tržni delež pa je leta 2021 predstavljal krepkih 64 odstotkov.

Preden sedemo za volan, si nekaj vrstic zasluži naša izhodiščna točka. Oslo kot prestolnica Norveške predstavlja tipičen primer skandinavskega načina dojemanja, kaj so tisti elementi, ki pripomorejo k boljši kakovosti življenja v mestih. Navdušuje s svojimi parki, zalivčki po katerih se lahko “sprehajaš” v kanuju, pa tudi s številnimi kulturnimi ustanovami. Ena od njih je Muzej sodobne umetnosti Astrup Fearnley, ki je bil praktično naslonjen na naš hotel. Eksponatov razvpitega britanskega umetnika Damiena Hirsta ne vidiš vsak dan, seveda sem skočil pogledat.

Naslednje jutro smo se po kratkem uvodnem sestanku iz Osla odpravili na sever. V hotelski garaži je čakala četica novih Taycanov Cross Turismo, ki so se razlikovali zgolj po barvi. Moje ime se je znašlo na srebrnem, a je s kolegico Ievo iz Litve hitro padel dogovor, da si naslednji dan zamenjava ključe. Mamba Green je vseeno na fotografijah bolj privlačen.

Ni trajalo dolgo in že so se razprli nori razgledi na jezera in otoke v okolici Osla. Cesta pa je kar vabila k brezkompromisnemu napadu na ovinke, ki se mu Taycan 4 Cross Turismo s svojimi 350 kilovati (476 konjskimi močmi), 500 njutonmetri navora in adaptivnim zračnim vzmetenjem niti malo ni upiral.

Norveška je namreč bogata s smučarskimi središči, ki v poletnih mesecih samevajo, lepe ceste do njih pa so ljubiteljem vožnje prepuščene za prekrasne vozniške pustolovščine.

Po celem dnevu vožnje si je tudi Taycan zaslužil svoj priboljšek. Kljub temu, da je bilo v baterijski zalogi dovolj energije še za enkrat toliko kilometrov, smo želeli preizkusiti izkušnjo polnjenja na ultra hitri polnilnici. Teh je na Norveškem ogromno, saj jih na vsaki pomembnejši cesti srečamo na 15 do 20 kilometrov. Nam je, kljub temu, da je bilo hkrati priklopljenih osem avtov, Taycan iz polnilnice “vlekel” z osupljivo močjo 250 kW. Petnajstminutni postanek je bil dovolj, da smo se vsi s popolnoma napolnjenimi baterijami odpravili naprej.

Konec prvega dne in prenočitev v idiličnem hotelčku v enem od smučarskih središč. Mimogrede, v času našega obiska je bil sončni zahod ob 22:30, kar pomeni, da smo res lahko v celoti izkoristili dan.

Ahh … drugi dan in Mamba Green je v mojih rokah! Nepredvidljivo norveško podnebje nas je posladkalo s prekrasnim vremenom in lov na enkratne fotografije se je začel. Že po nekaj kilometrih vožnje iz hotela se je odprl razgled na čudovito ledeniško dolino, ki je delovala kot pokrajina z drugega planeta.

Vse najboljše, Norveška! Med našim izletom so Norvežani slavili dan neodvisnosti, oziroma rdeče in modro obarvan praznik, ki ga v Oslu praznujejo z veliko kraljevo parado, povsod drugje pa pripravijo praznovanja na katerih ne manjka hrane, pijače in zabave. Tisti dan smo se na zabavo povabili kar sami, a smo z barvnim izborom Taycanov poskrbeli za primeren “dress code”.

Ogledali smo si fjorde, v morje potopljene ledeniške doline, ki so ena najbolj značilnih norveških naravnih znamenitosti. Obiskali smo največjega, Sognefjord, ki mu pravijo tudi Kraljevi fjord, ki se z odprtega morja zareže 205 kilometrov v notranjost, najglobljo točko v morju pa doseže pri 1.308 metrih. Ceste, ki se vzpenjajo po okoliških kanjonih, ponujajo nepozabne razglede.

Nisem vam še omenjal norveške gostoljubnosti, zato vam bom na tem mestu predstavil Johannesa Einema, avtomobilskega zanesenjaka, ki se je po številnih letih dela na naftni ploščadi vrnil v svoj rojstni kraj Lærdal in odprl hotelček namenjen avtomobilskim entuziastom. Johannes nas je lepo sprejel, nam razkazal svojo zbirko avtomobilov med katerimi prednjačijo Porscheji, nato pa nas odpeljal na svoj najljubši gorski prelaz Sognefjellet, ki ima najvišjo točko pri 1.434 metrih nadmorske višine.

Snega je vse leto dovolj, a je cesta vselej očiščena, saj so snežni plugi vedno v akciji. To dokazujejo tudi do 7 metrov visoke grobo zloščene snežne stene.

Ko se omenjeni sneg začne taliti, nastajajo ogromne količine vode, ki se stekajo v jezera. Ta dar narave znajo Norvežani še kako izkoristiti v svoj prid. Skoraj 98 odstotkov celotnih energetskih potreb pridobijo iz naravnih virov, od katerih velika večina nastane s pomočjo hidroelektrarn. V eno od njih smo zapeljali kar s Taycanom.

Fjord safari oziroma adrenalinska vožnja s hitrimi čolni po ledeniškem zalivu je izkušnja, ki jo morate poskusiti, če ste v teh krajih. Nepremočljive obleke in zaščitna očala pridejo še kako prav, predvsem takrat, ko se s čolnom popolnoma približate večstometrskemu slapu.

Pot nazaj proti hotelu je peljala skozi najdaljši cestni predor na svetu. Tunel Lærdal povezuje norveški pokrajini Aurland in Vestland, 24,5-kilometrska prometna cev pa je del glavne cestne povezave med Oslom in Bergnom. Odprt je bil leta 2000, gradnja pa je trajala dobrih pet let. Za lažje premagovanje in razbijanje monotone dolge vožnje skozi predor so ustvarili razširjene niše, v katerih se lahko vozniki ustavijo in si odpočijejo.

Priložnost za fotografijo in trenutek za razmislek: morda pa nas nekoč čaka res podoben scenarij, ko bodo zapuščene bencinske črpalke le še spomin na neke druge avtomobilske čase.

Naša pot se zaključuje tam, kjer se je skakalni šport začel. Po dobrih 800 kilometrih vožnje smo ključe Taycanov vrnili tik pred skakalnico Holmenkollen, ki je davnega leta 1892 gostila prvo tekmo v smučarskih skokih. Pred 20.000 gledalci so junaki tistega časa skočili od 15 do 20 metrov, danes, po 19 prenovah, pa je pred nami najsodobnejši skakalni objekt, ki vsako leto gosti tekme za svetovni pokal. Rekord s 144 metri drži domačin Robert Johansson, Slovenci pa smo se z nekaj zmagami tudi zapisali v bogato zgodovino te skakalnice.

Na pustolovščino s Porsche Taycanom se lahko zapeljete tudi vi

Za vse modele Taycan in njihove karoserijske različice smo pri Porsche Centru Ljubljana pripravili enkratno ponudbo brezobrestnega financiranja. Obiščite spletno mesto Porsche Financiranje in prilagodite financiranje svojim željam.

Newsletter image