Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Menu item

Porsche od blizu: Porsche Taycan 4S Cross Turismo

Popolnoma električen Porsche, ki z asfalta na makadam zapelje s samozavestjo, ki bi mu jo zavidal marsikateri vrhunski atlet. Prizor, ki je bil še pred nekaj leti znanstvena fantastika, je danes resničnost. Križanca med limuzinskim Taycanom in terencem smo pognali po idiličnih kraških cestah, kjer je razkril svoj vsestranski talent. Izjemne zmogljivosti, vrhunska vozna dinamika tako na asfaltu, kot na neutrjenih poteh ter družinsko-poslovna uporabnost so lastnosti, ki odlikujejo ta tehnološko dovršen avtomobil.

8 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Driving Experience: S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške

S Sašo Kapetanovičem se podajte na 800 kilometrov dolgo pot, polno prekrasnih cest, norih razgledov, vrhunske kulinarike ter zanimivih ljudi. Saša vas bo s serijo kolažev zapeljal skozi tridnevno raziskovanje osupljive narave Norveške in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal stalnica. Z vsestranskim športnikom Taycanom Cross Turismo je enkratno vozniško doživetje več kot zagotovljeno.

6 MIN BRANJA

Menu item

Discover the Unknown – Slovenija: Zgodbe strasti in uspeha

S Taycanom Turbo S na roadtrip po 26 državah vzhodne in osrednje Evrope. Zveni kot precej dolg izlet z avtomobilom, a je precej več kot to. Gre za pustolovščino manjše ekipe avtomobilskih zanesenjakov, ki so se podali na epsko popotovanje s spoznavanjem čudovitih krajev in zanimivih ljudi. Del večletnega projekta pod taktirko tovarne Porsche je bil tudi nekajdnevni obisk Slovenije. V Porsche Centru Ljubljana smo izkoristili priložnost in skupaj z ekipo odkrili nekaj navdihujočih lokalnih zgodb.

11 MIN BRANJA

Menu item

Mark Webber: Vožnja ni le adrenalin, ampak tudi zadovoljstvo

Pred kamero in v pogovoru: Mark Webber, nekdanji dirkalni šampion, ki je prišel do vrha ne le s talentom, ampak tudi s trdim delom in pregovorno nepopustljivostjo. Je ambasador znamke Porsche in mož, ki ne more brez adrenalina – a zna hkrati tudi natančno oceniti, kako daleč lahko gre. V Slovenijo je prišel na dogodek Wild at Heart, ki ga je organiziral Porsche Center Ljubljana. Posebej si je vzel čas in stopil tudi pred našo kamero. Preberite pogovor in si oglejte video.

3 MIN BRANJA

Menu item

Električna duša Taycana

Taycan je avtomobil, ki nima veliko konkurence. Namenjen je vsakdanji rabi, a ima izjemne zmogljivosti. Odlikuje ga ena najbolj prepoznavnih in brezčasnih oblik, ki je nespremenjena že od leta 1948, vse odkar je Ferry Porsche, sin Ferdinanda Porscheja, na cesto postavil prvega športnika – Porscheja 356.

2 MIN BRANJA

Menu item

Eden in edini: Taycan Turbo S

Leta 1898 je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil Egger-Lohner C.2 Phaeton. Ta je s svojim električnim motorjem, ki je zmogel od 3 do 5 KM, dosegal za tiste čase osupljivo hitrost 25 km/h. Po 121 letih razvoja je nastal prvi popolnoma električen Porsche moderne dobe: Taycan.

2 MIN BRANJA

Hero image
Porsche Electric Sport Sound|Zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

Znanilec nove dobe: Porsche Taycan 

Porsche Taycan je čistokrvni športnik in prvi predstavnik nove generacije visokozmogljivih električnih vozil znamke Porsche. Tako ni naključje, da je tudi znanilec nove dobe zvoka E-Performance te znamke. Posebej za model Taycan Turbo S je bil namreč razvit zvok Porsche Electric Sport Sound, ki je opcijsko dosegljiv tudi v modelu Taycan Turbo.

Z dirkališča na cesto 

Znanje in izkušnje, ki jih Porsche pridobiva na dirkališčih v svetu avtomobilističnega športa, so bili vedno podlaga za razvoj cestnih avtomobilov. Tako kot druge tehnične komponente, ki so luč sveta ugledale v dirkalnikih, se je tudi Porschejev zvok električnih vozil rodil v dirkalnem bolidu.  

Prvi nosilec električnega zvoka je bil legendarni dirkalni avtomobil serije Le Mans, Porsche 919 Hybrid. Zvok je imel pri razvijanju dirkalnika v prvi vrsti praktično vlogo. Razvoj je namreč v začetnih fazah potekal v dirkalnem simulatorju, v katerem so dirkači premagovali virtualne kilometre prog. 

Ključno pri testiranjih v simulatorju je, da se vzpostavijo razmere, ki so čim bolj podobne resnični vožnji po dirkališču. Zvok ima pri tovrstnih simulacijah, pri katerih testni vozniki preizkušajo meje zmogljivosti dirkalnikov, izredno pomembno vlogo. Daje namreč neposredne informacije o stanju vozila, vozni podlagi in o drugih zunanjih dejavnikih. 

undefined
Skrbno prenašanje resničnih zvokov v dirkalne simulatorje je predstavljalo začetekrazvoja zvoka elektrificiranih avtomobilov.

Najpomembnejši so seveda zvoki, ki jih oddaja pogonski sklop, motor in menjalnik, ki neposredno sproščata in prenašata moč na cesto. Zelo pomembni so tudi zvoki gum, ki voznika informirajo o kakovosti asfalta ali količini vode na cestišču.  

Za doseganje realne izkušnje v simulatorju so nepogrešljivi tudi zunanji zvoki. Hrup vetra je na primer neposredno povezan s hitrostjo in morebitnimi stranskimi vetrnimi sunki v dirkalnik. Skrbno prenašanje resničnih zvokov v dirkalne simulatorje je torej predstavljalo začetek razvoja zvoka elektrificiranih avtomobilov Porsche. 

Porsche Center Ljubljana · TAYCAN Electric Sport Sound

Električno, a pristno 

Porsche Electric Sport Sound je zvok prihodnosti, ki v sebi nosi dediščino tradicionalnih Porschejevih športnih avtomobilov. Je inovativen, avtentičen in karakterističen ter temelji na resničnih zvokih pogonskega sklopa avtomobila. Zasnovan je tako, da zvoke, ki jih človeško uho zaznava kot prijetne in harmonične, pojača, moteče pa čim bolj utiša. 

Rezultat so s čustvi nabiti zvoki, ki se popolnoma ujemajo s trenutnim delovanjem avtomobila. Skupaj ustvarjajo doživetje edinstvenega, za Porsche značilnega zvoka. Ta je torej električno futurističen, a ima hkrati vse elemente pristnega Porschejevega zvoka. 

undefined
Tobias Hillers poskuša Porsche Electric Sport Sound opisati kot mešanico zvoka reaktivnega letala pri vzletu in zvoka pospeševanja hitrega električnega vlaka.

Voznik lahko zvok Porsche Electric Sport Sound vklopi z izbiro načina vožnje Sport Plus, ki ga najde v meniju sistema Porsche Communication Management (PCM), ali pa ga aktivira s katero izmed po želji nastavljivih tipk.

Je zvok mogoče opisati? Da je to precej težko, priznava tudi Tobias Hillers, vodja ekipe inženirjev, ki je kar pet let razvijala Taycanov zvok. Hillers ga poskuša opisati kot mešanico zvoka reaktivnega letala pri vzletu in zvoka pospeševanja hitrega električnega vlaka. 

Gre torej za edinstven, izjemno mogočen zvok, ki se jasno sliši v okolici, prijetno slišen pa je v avtomobilu, kjer potnikom med pogovorom ni treba povzdigovati glasu. 

undefined
Sožitje zvokov poskrbi za harmonično usklajenost z značilnim podpisom, ki sledi tradiciji znamke Porsche.

Zvok je zakon 

Tudi če se voznik odloči, da bo Porsche Electric Sport Sound izklopil, Porsche Taycan ne bo ostal brez glasu. Takrat se namreč aktivira zvok akustičnega opozorilnega sistema, imenovanega AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), ki je od julija 2019 v Evropski uniji predpisan za vsa vozila na električni pogon.

Takšen zvok morajo vozila oddajati do hitrosti 20 kilometrov na uro in tako sporočati, kako se gibljejo. Tudi ta zvok so Porschejevi inženirji, ki so upoštevali vse zakonske predpise, razvili tako, da je vselej emocionalen, športen in močan. Zvok sistema AVAS je aktiven do hitrosti 50 kilometrov na uro, nato pa se elegantno zlije z naravnim zvokom avtomobila. 

Seveda je tudi Porsche Electric Sport Sound skladen z vsemi predpisi sistema AVAS, kar pomeni, da je, če je aktiviran, slišen že pri začetnih hitrostih avtomobila. Zvok sistema AVAS in emocionalni zvok Porsche Electric Sport Sound delujeta v sožitju in sta popolnoma harmonično usklajena.

Newsletter image