Porsche Electric Sport Sound|Zvok kot nepogrešljiv del vožnje
Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje
Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.
Znanilec nove dobe: Porsche Taycan
Porsche Taycan je čistokrvni športnik in prvi predstavnik nove generacije visokozmogljivih električnih vozil znamke Porsche. Tako ni naključje, da je tudi znanilec nove dobe zvoka E-Performance te znamke. Posebej za model Taycan Turbo S je bil namreč razvit zvok Porsche Electric Sport Sound, ki je opcijsko dosegljiv tudi v modelu Taycan Turbo.
Z dirkališča na cesto
Znanje in izkušnje, ki jih Porsche pridobiva na dirkališčih v svetu avtomobilističnega športa, so bili vedno podlaga za razvoj cestnih avtomobilov. Tako kot druge tehnične komponente, ki so luč sveta ugledale v dirkalnikih, se je tudi Porschejev zvok električnih vozil rodil v dirkalnem bolidu.
Prvi nosilec električnega zvoka je bil legendarni dirkalni avtomobil serije Le Mans, Porsche 919 Hybrid. Zvok je imel pri razvijanju dirkalnika v prvi vrsti praktično vlogo. Razvoj je namreč v začetnih fazah potekal v dirkalnem simulatorju, v katerem so dirkači premagovali virtualne kilometre prog.
Ključno pri testiranjih v simulatorju je, da se vzpostavijo razmere, ki so čim bolj podobne resnični vožnji po dirkališču. Zvok ima pri tovrstnih simulacijah, pri katerih testni vozniki preizkušajo meje zmogljivosti dirkalnikov, izredno pomembno vlogo. Daje namreč neposredne informacije o stanju vozila, vozni podlagi in o drugih zunanjih dejavnikih.
Najpomembnejši so seveda zvoki, ki jih oddaja pogonski sklop, motor in menjalnik, ki neposredno sproščata in prenašata moč na cesto. Zelo pomembni so tudi zvoki gum, ki voznika informirajo o kakovosti asfalta ali količini vode na cestišču.
Za doseganje realne izkušnje v simulatorju so nepogrešljivi tudi zunanji zvoki. Hrup vetra je na primer neposredno povezan s hitrostjo in morebitnimi stranskimi vetrnimi sunki v dirkalnik. Skrbno prenašanje resničnih zvokov v dirkalne simulatorje je torej predstavljalo začetek razvoja zvoka elektrificiranih avtomobilov Porsche.
Porsche Electric Sport Sound je zvok prihodnosti, ki v sebi nosi dediščino tradicionalnih Porschejevih športnih avtomobilov. Je inovativen, avtentičen in karakterističen ter temelji na resničnih zvokih pogonskega sklopa avtomobila. Zasnovan je tako, da zvoke, ki jih človeško uho zaznava kot prijetne in harmonične, pojača, moteče pa čim bolj utiša.
Rezultat so s čustvi nabiti zvoki, ki se popolnoma ujemajo s trenutnim delovanjem avtomobila. Skupaj ustvarjajo doživetje edinstvenega, za Porsche značilnega zvoka. Ta je torej električno futurističen, a ima hkrati vse elemente pristnega Porschejevega zvoka.
Voznik lahko zvok Porsche Electric Sport Sound vklopi z izbiro načina vožnje Sport Plus, ki ga najde v meniju sistema Porsche Communication Management (PCM), ali pa ga aktivira s katero izmed po želji nastavljivih tipk.
Je zvok mogoče opisati? Da je to precej težko, priznava tudi Tobias Hillers, vodja ekipe inženirjev, ki je kar pet let razvijala Taycanov zvok. Hillers ga poskuša opisati kot mešanico zvoka reaktivnega letala pri vzletu in zvoka pospeševanja hitrega električnega vlaka.
Gre torej za edinstven, izjemno mogočen zvok, ki se jasno sliši v okolici, prijetno slišen pa je v avtomobilu, kjer potnikom med pogovorom ni treba povzdigovati glasu.
Zvok je zakon
Tudi če se voznik odloči, da bo Porsche Electric Sport Sound izklopil, Porsche Taycan ne bo ostal brez glasu. Takrat se namreč aktivira zvok akustičnega opozorilnega sistema, imenovanega AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), ki je od julija 2019 v Evropski uniji predpisan za vsa vozila na električni pogon.
Takšen zvok morajo vozila oddajati do hitrosti 20 kilometrov na uro in tako sporočati, kako se gibljejo. Tudi ta zvok so Porschejevi inženirji, ki so upoštevali vse zakonske predpise, razvili tako, da je vselej emocionalen, športen in močan. Zvok sistema AVAS je aktiven do hitrosti 50 kilometrov na uro, nato pa se elegantno zlije z naravnim zvokom avtomobila.
Seveda je tudi Porsche Electric Sport Sound skladen z vsemi predpisi sistema AVAS, kar pomeni, da je, če je aktiviran, slišen že pri začetnih hitrostih avtomobila. Zvok sistema AVAS in emocionalni zvok Porsche Electric Sport Sound delujeta v sožitju in sta popolnoma harmonično usklajena.
Prijavite se na obveščanje in prvi izvedite vse novosti, ki jih prinaša model Taycan.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)