Popolnoma električen Porsche, ki z asfalta na makadam zapelje s samozavestjo, ki bi mu jo zavidal marsikateri vrhunski atlet. Prizor, ki je bil še pred nekaj leti znanstvena fantastika, je danes resničnost. Križanca med limuzinskim Taycanom in terencem smo pognali po idiličnih kraških cestah, kjer je razkril svoj vsestranski talent. Izjemne zmogljivosti, vrhunska vozna dinamika tako na asfaltu, kot na neutrjenih poteh ter družinsko-poslovna uporabnost so lastnosti, ki odlikujejo ta tehnološko dovršen avtomobil.
Da si boste o Taycanu Cross Turismo ustvarili kar se da celovito sliko, vas vabimo, da si ogledate tudi našo poglobljeno predstavitev limuzinske različice, kjer smo se podrobneje dotaknili tehničnih posebnosti Taycana. V tej predstavitvi pa se bomo osredotočili predvsem na razlike, ki Taycana Cross Turismo ločijo od limuzine.
.
Vstop v tako imenovan segment CUV (Cross Utility Vehicle) smo pri Porscheju napovedali že leta 2018, ko smo na oder ženevskega avtosalona zapeljali koncept Mission E Cross Turismo, ki je predstavljal križanca med športnikom in terencem. Ideja o popolnoma električnem Porscheju, s katerim se lahko poženemo tudi po neutrjenih poteh, je takrat presenetila vso avtomobilsko javnost, še najbolj pa so se začudili tradicionalni ljubitelji znamke Porsche. Minila so tri leta in Taycan Cross Turismo, ki si z limuzinsko različico deli platformo, je postal resničnost.
Dizajn
Prvo pravilo, ki naj bi se ga držali prav vsi Porschejevi oblikovalci, je, da mora biti avtomobil že na prvi pogled videti kot Porsche. In pri Taycanu so to pravilo vsekakor upoštevali. Nizko padajoč pokrov prednjega prtljažnika, impozantno privzdignjeni blatniki in elegantno spuščajoča se streha, ki se zaključi med mogočnimi zadnjimi boki, so elementi tipičnega Porschejevega oblikovalskega podpisa. Značilna svetilna črta med zadnjimi lučmi pa poskrbi, da je ta prepoznaven tudi ponoči.
Skladno linijo strehe zaključuje lakiran spojler, ki skrbi za optimalen pretok zraka, ko ta zapušča površino avtomobila. Zato Cross Turismo, za razliko od limuzine, ne potrebuje iztegljivega spojlerja. Stranska silhueta Cross Turisma je 10mm daljša, kot pri limuzini, vselej pa je Cross Turismo vsaj 20 mm višji od limuzine.
Terenskega karakterja Cross Turismo ne izraža samo s privzdignjeno karoserijo, pač pa tudi z markantinimi plastičnimi obrobami kolotekov, ki so pri različici Turbo S serijsko polakirane, 4S pa je v osnovi opremljen z obrobami v črni plastiki. Odločite se lahko tudi za opcijski paket Off Road design ter Cross Turismu dodate plastična zaščitna krilca na odbijačih in pragovih.
Te zaščitne dodatke priporočamo vsem, ki se boste večkrat zapeljali po terenu. V primeru nepazljivosti bo takrat poškodovana le plastika, ki se jo da hitreje in ceneje zamenjati, kot če bi bilo potrebno ličenje karoserije. Dodatna plastična zaščita bo svojo nalogo odlično opravila tudi na makadamskih cestah, kjer bo ščitila pred kamenjem, ki se katapultira izpod koles.
Za Taycana Cross Turismo je na voljo nekaj dodatnih platišč, ki so tokrat še nekoliko bolj netipična in športna za električni avto. Opremite ga lahko z 21-palčnimi platišči v tipičnem Cross Turismo designu, izbirate pa lahko še med 19 in 20-palčnimi platišči.
Neznačilen za super športnika je tudi prtljažni prostor. Zadnji prtljažnik se ponaša s 446 litri prostornine, zasnovan pa je tako, da sprejme tudi večje predmete. Z zlaganjem zadnje klopi pa vam bo na voljo kar 1212 litrov prostora, kar zadostuje tudi za obisk pohištvene trgovine.
Sprednji prtljažnik je podoben tistemu iz 911-ice in je s 84 litri prostornine primeren za srednje veliko potovalno torbo ali kovček s polnilnim kablom.
O tem sicer dvomimo, ampak če bi vam v Taycanu Cross Turismo res zmanjkalo prostora, vam je na voljo še originalni Porschejev strešni kovček s prostornino 480 litrov in z nosilnostjo do 75 kilogramov. Ta strešni kovček smo razvili skupaj z avtomobilom, kar pomeni, da se boste lahko z njim zapeljali vse do 200 kilometrov na uro. V kolikor razmišljate o nabavi strešnega kovčka, ob naročilu avtomobila nikar ne pozabite naročiti strešnih nosilcev.
Športno najaktivnejšim voznikom Taycana Cross Turismo ponujamo še originalni Porsche nosilec koles z nosilnostjo do 50 kg, na katerega lahko namestite dve navadni ali električni kolesi. Nosilec koles bo na avto nameščen v treh preprostih korakih. Sistem po metodi poka-yoke preprečuje možnost nepravilne namestitve, saj moramo, če želimo nadaljevati z nameščanjem, vsakega od korakov izvesti popolnoma pravilno.
Tudi ta nosilec smo razvili skupaj z avtomobilom ter tako zagotovili najboljšo aerodinamiko in stabilnost tudi pri visokih hitrostih. Največja funkcionalna prednost originalnega nosilca koles je, da lahko do prtljažnika dostopate tudi takrat, ko je ta nameščen. Ob naročilu avtomobila vam priporočamo, da v vsakem primeru izberete opcijo s predpripravo za namestitev originalnega nosilca koles. Tako morebitne kasnejše predelave ne bodo potrebne.
Tehnologija
Taycan Cross Turismo si z limuzinsko različico deli 800-voltno tehnologijo pogonskega in baterijskega sklopa, ki smo jo podrobneje predstavili že v naši prvi poglobljeni predstavitvi. Ta tehnologija omogoča najhitrejša polnjenja in izjemno močno porabo energije. Slednja je nujna za večkratna silovita pospeševanja in daljšo vožnjo z velikimi hitrostmi.
Za razliko od limuzine je v Taycanu Cross Turismo serijsko vgrajena Performance baterija Plus, z večjo 93 kWh kapaciteto, ki pretaka elektriko v dva tehnično napredna sinhronska motorja. Motorja skupaj generirata moč 420 kilovatov (571 konjskih moči) in silovitih 650 njutonmetrov navora. Oboje zadostuje za pospešitev z mesta do stotice v 4,1 sekunde in končno hitrost 240 kilometrov na uro. Če boste te dirkalne podvige dali nekoliko na stran, bo polna baterija zadostovala za štiristo kilometrov vožnje, tisti z resnično lahkotno desno nogo pa se boste peljali še nekaj deset kilometrov več.
Ne glede na način vožnje si bo Taycan prej ali slej zaželel elektrike. Najhitreje se bo okrepčal na ultrahitri DC-postaji, na kateri se bo polnil z največjo močjo vse do 270 kilovatov. To v praksi pomeni, da se bo baterija v idealnih razmerah v samo dobrih 22 minutah napolnila od 5 na 80 odstotkov. Že pet minut polnjenja pa bo zadostovalo za nadaljnjih sto kilometrov vožnje. Ob vsakodnevni uporabi avtomobila vam vsekakor priporočamo polnjenje doma. Z domačo 11-kilovatno polnilno postajo ali z originalnim polnilnikom Porsche Mobile Charger boste baterijo popolnoma napolnili kar čez noč.
Taycan Cross Turismo je že v osnovi za 20 milimetrov višji od svojega limuzinskega brata. Z opcijskim paketom Off Road Design in z izbiro funkcije Dvig vozila pa bo zračno vzmetenje karoserijo od tal oddaljilo še za dodatnih 30 milimetrov.
Cestne načine vožnje Normal, Sport in Sport Plus si Cross Turismo deli z limuzino. Ekskluzivno za to izvedenko pa je rezerviran način Gravel, ki je namenjen vožnji po neutrjeni podlagi. Z izbiro tega načina boste zvišali podvozje in prilagodili delovanje sistemov, kot so Porsche Stability Management (PSM), Porsche Torque Vectoring (PTV) in Porsche Traction Management (PTM), ter upravljanje dvostopenjskega menjalnika. Rezultat bo natančnejša regulacija moči in navora pri speljevanju ter zavijanju. Učinkovitejše pa bo tudi blaženje grbin.
Udobje
Ko boste prvič sedli v Taycana Cross Turismo, boste rekli, da je to tipičen Porsche. V kabini vas bo pričakala moderna izvedba tradicionalne armaturne plošče Porscheja 911. Pred vami bodo značilni okrogli števci na futurističnem ukrivljenem zaslonu, ki vas bodo oskrbeli z informacijami, najpomembnejšimi za vožnjo. Na dosegu desne roke bosta še dva osrednja zaslona, opcijsko pa bo tudi sopotnik na sovozniškem sedežu dobil svoj ekran. Funkcij upravljanja avtomobila je v Taycanu Cross Turismo veliko, zelo veliko. Na voljo so praktično vsi asistenčni sistemi, ki jih trenutno premore najnovejša tehnologija, enako pa velja za vso funkcionalnost, namenjeno dobremu počutju potnikov. Naj le poudarimo, da je Taycan Cross Turismo popolnoma povezan s svetovnim spletom, kar mu omogoča nadgradnje in posodobitve na daljavo.
Za volanom boste hitro opazili, da vas obdajajo materiali najvišje kakovosti, ki jih povezuje izjemna natančnost izdelave. Šivi so vselej precizni, sestavljenost brezhibna, spoji na vseh mestih enaki. Izbirali boste lahko med več različnimi vrstami in barvami usnja, tisti, ki ste bolj trajnostno naravnani, pa se lahko odločite tudi za popolnoma neusnjeno notranjost.
Ob sedenju na zadnji klopi je takoj opaziti, da je prostora za glavo več kot v limuzini. Streha se namreč, kot pri karavanih, nadaljuje vse do zadnjega prtljažnika in tako nad vzglavniki ponuja slabih 5 centimetrov dodatne višine. Za še boljše počutje pa je v našem testnem Taycanu 4S Cross Turismo poskrbela tudi velika steklena streha, ki kabino posvetli in optično še poveča njeno prostornost.
Zadnja klop je v serijski opremi namenjena dvema potnikoma, a vam priporočamo, da se odločite še za dodatni sredinski sedež.
Na cesti
Začetni vtis, ki smo ga dobili na prvih kilometrih vožnje po regionalni cesti, je bil precej nenavaden. Zakaj? Ker je na sprva dokaj težko dojeti, kako lahkotno in dinamično se lahko giblje električni družinski križanec. Pospeški so tako siloviti, da vam, če ste se jih odločili preizkusiti, za vsak slučaj priporočamo, da nanje prej opozorite sopotnike, sicer boste lahko deležni kakšne njihove neprimerne opazke. Zagotovo vas bo presenetila tudi zveznost pospeševanja, ki se ne bo bistveno spremenila vse do največje hitrosti.
Kljub nekoliko večji oddaljenosti od tal bo Taycan Cross Turismo hitrejše zavoje premagoval le z minimalnim nagibanjem karoserije. K odlični stabilnosti in vodljivosti vsekakor pripomore izjemno nizko težišče baterije. Razlike v vozni dinamiki med limuzino in Cross Turismom praktično ni mogoče opaziti. K temu prispeva tudi dejstvo, da je Cross Turismo le dobrih 20 kilogramov težji od limuzine.
Zračno vzmetenje je pri Taycanu Cross Turismo nastavljeno nekoliko mehkeje kot pri limuzini. Vožnja po slabših cestah je tako še nekoliko udobnejša, daljša družinska potovanja pa bodo še prijetnejša.
Prijetna pa je lahko tudi vožnja po neutrjeni podlagi. Ko boste z asfaltne zavili na makadamsko cesto, pritisnite tipko za način vožnje Gravel. Usklajen orkester prej omenjenih sistemov bo poskrbel za odličen oprijem in stabilnost tudi med bolj dinamično vožnjo. Prilagojeno delovanje podvozja bo udarce s koles na luknjasti cesti blažilo do te mere, da jih boste v kabini komaj čutili.
Za bolj vešče voznike pa je lahko vožnja po neutrjeni podlagi ali snegu tudi zabavno doživetje. Regulacija štirikolesnega pogona namreč omogoča kontrolirano drsenje skozi zavoje.
Namenu in načinu vožnje lahko prilagodite tudi Taycanovo zvočno kuliso. Po napornem delovnem dnevu se boste lahko sprostili v popolni tišini, med bolj dinamično vožnjo pa vas bo ob pritisku na gumb razvajal športni zvok. Porsche Electric Sport Sound bo prijetne zvoke električnega pogonskega sklopa pojačal, tiste manj všečne pa utišal.
Pod črto
Taycan Cross Turismo je prava izbira za vse tiste, ki želite voziti izredno zmogljiv športni avtomobil z vsemi lastnostmi tipičnega Porscheja, nočete pa sklepati kompromisov pri vsakodnevni uporabnosti. Z velikim prtljažnikom, privzdignjeno karoserijo in z vrhunskim potovalnim udobjem postane ta Taycan nepogrešljiv družinski ali poslovni potovalnik. Prav tako je na kožo pisan vsem avanturistom in ljubiteljem narave, ki se boste z njim lahko zapeljali tudi po neutrjenih poteh.
Prijavite se na obveščanje in prvi izvedite vse novosti, ki jih prinaša model Taycan.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)