Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Hero image
Porsche Mission R|Električni dirkalnik prihodnosti

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

Uresničujemo vizije športne električne mobilnosti

Zgodbo visokozmogljivih električnih superšportnikov pišemo od leta 2015, ko smo predstavili študijo Mission E, tri leta kasneje pa smo na salonski oder zapeljali s konceptom Mission E Cross Turismo. Obe viziji sta danes resničnost. Prva se je uresničila leta 2019 s predstavitvijo športne limuzine Porsche Taycan, druga pa letos, ko je na ceste zapeljal predstavnik razreda CUV Porsche Taycan Cross Turismo. Z obema avtomobiloma smo postavili nove mejnike električne zmogljivosti, sedaj pa lestvico dvigujemo še više. Na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu IAA MOBILITY 2021 v Münchnu smo vam znova ponudili spektakularen vpogled v avtomobilsko prihodnost. Model Porsche Mission R je naša vizija dirkalnika prihodnosti, ki ga bodo lahko po dirkališčih zapeljali zasebni uporabniki. Nastal je z združitvijo treh enako pomembnih komponent; najnaprednejše pogonske tehnologije, najsodobnejših trajnostnih materialov in naše neizmerne strasti do dirkanja.

Povečevanje moči in vzdržljivosti

Štirikolesno gnan dirkalnik poganjata dva na novo razvita elektromotorja. Na sprednji premi nameščen motor deluje z močjo do 320 kW (435 KM), motor na zadnji premi pa je z močjo do 480 kW (653 KM) še nekoliko močnejši. Skupna sistemska moč v tako imenovanem »načinu kvalifikacijske vožnje« znaša vse do vrtoglavih 800 kW (1.088 KM), kar zadostuje za 2,5 sekundni šprint z mesta do 100 km/h, števec hitrosti pa se ustavi šele pri 300 km/h. Tako motoriziran dirkalnik je na dirkalni stezi enako hiter kot aktualni model Porsche 911 GT3 Cup. Povsem na novo je razvit hladilni sistem elektromotorjev in baterije, ki z neposrednim oljnim hlajenjem omogoča, da pogonski sklop v »dirkalnem načinu« deluje s konstantno močjo vse do 500 kW (680 KM). Z zasnovo tega sistema smo v celoti odpravili tako imenovani »derating« oziroma popuščanje moči zaradi toplotnih preobremenitev. 80 kWh baterijo ob zaviranju polni inovativni rekuperativni sistem, rezultat delovanja vseh teh tehnoloških rešitev pa je dirkanje s konstantnimi pospeški brez izgube moči.

Trajnostna dirkaška tehnologija

Že v Taycanih 800-voltno električno omrežje poskrbi za neverjetno hitre polnilne čase. Sistem pa v dirkalniku Mission R deluje še hitreje, saj z 900-voltno tehnologijo in Porsche Turbo Charging sistemom baterija polni z močjo vse do 340 kW in se tako od 5 do 80% napolni v rekordnih 15 minutah.

Tudi na področju aerodinamike smo naredili precejšen korak naprej. Za čim večjo pritisno silo in čim manjši zračni upor skrbita sistema Porsche Active Aerodynamics (PAA) in Drag Reduction System (DRS). Zrak usmerjajo po tri lamele v stranskih odprtinah sprednjega odbijača ter dvodelni spojler na zadku dirkalnika.

Koncept Mission R je glasnik trajnostne filozofije dirkanja, zato smo ob električnem pogonskem sklopu tudi karoserijo razvili v duhu zmanjševanja emisij CO2. Izdelana je iz pretežno plastične mase, ojačane z naravnimi lanenimi vlakni (NFRP). Ta ekološki material smo uporabili tudi za izdelavo sprednjega spojlerja, zadnjega difuzorja in stranskih pragov. Tudi notranje komponente, kot so obloge vrat, zadnja pregrada in sedež so iz materiala NFRP.

Usmerjenost k vozniku

Notranjost dirkalnika je minimalistično dirkaška in fokusirana na voznika. Ta bo med vožnjo vse pomembne podatke odčitaval z LCD zaslona, ki je ergonomsko nameščen med ročaja dirkalnega volana. Funkcijo vzvratnih ogledal prevzema zaslon za volanom, ki prikazuje posnetke vzvratnih kamer in osrednje kamere na zadku. V kokpitu je sicer nameščenih še več kamer, ki bodo poskrbele za atraktivne posnetke pri prenosih dirk. Seveda pa je za doseganje vrhunskih rezultatov ob brezhibnem delovanju dirkalnika enako pomembno tudi brezhibno delovanje človeka. Zato je desno od sedeža nameščen zaslon na dotik, s katerim lahko prikličemo biometrične podatke voznika.

S projektom Mission R smo bolj kot kadarkoli prej zbližali realni in virtualni svet avtomotošporta. Kokpit dirkalnika je modularno izdelan kot monocoque in je primeren tako za resnično dirkanje kot za simulacije. Izdelan je iz ogljikovih vlaken in ob izjemno lahki gradnji ter edinstvenem videzu maksimalno ščiti voznika. Na novo razvita je tudi karbonska strešna konstrukcija, ki smo jo poimenovali »ekoskelet«, združuje pa varnostno kletko in strešno oblogo. Porsche Mission R je po velikosti podoben aktualnemu modelu 718 Cayman. S 4.326 mm je nekoliko krajši, a z 1.990 mm opazno širši in z zunanjo višino 1.190 tudi precej nižji od 718-ice.

Newsletter image