Porsche Mission R|Električni dirkalnik prihodnosti
Trajnostna prihodnost avtomotošporta
Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.
Uresničujemo vizije športne električne mobilnosti
Zgodbo visokozmogljivih električnih superšportnikov pišemo od leta 2015, ko smo predstavili študijo Mission E, tri leta kasneje pa smo na salonski oder zapeljali s konceptom Mission E Cross Turismo. Obe viziji sta danes resničnost. Prva se je uresničila leta 2019 s predstavitvijo športne limuzine Porsche Taycan, druga pa letos, ko je na ceste zapeljal predstavnik razreda CUV Porsche Taycan Cross Turismo. Z obema avtomobiloma smo postavili nove mejnike električne zmogljivosti, sedaj pa lestvico dvigujemo še više. Na letošnjem mednarodnem avtomobilskem salonu IAA MOBILITY 2021 v Münchnu smo vam znova ponudili spektakularen vpogled v avtomobilsko prihodnost. Model Porsche Mission R je naša vizija dirkalnika prihodnosti, ki ga bodo lahko po dirkališčih zapeljali zasebni uporabniki. Nastal je z združitvijo treh enako pomembnih komponent; najnaprednejše pogonske tehnologije, najsodobnejših trajnostnih materialov in naše neizmerne strasti do dirkanja.
Povečevanje moči in vzdržljivosti
Štirikolesno gnan dirkalnik poganjata dva na novo razvita elektromotorja. Na sprednji premi nameščen motor deluje z močjo do 320 kW (435 KM), motor na zadnji premi pa je z močjo do 480 kW (653 KM) še nekoliko močnejši. Skupna sistemska moč v tako imenovanem »načinu kvalifikacijske vožnje« znaša vse do vrtoglavih 800 kW (1.088 KM), kar zadostuje za 2,5 sekundni šprint z mesta do 100 km/h, števec hitrosti pa se ustavi šele pri 300 km/h. Tako motoriziran dirkalnik je na dirkalni stezi enako hiter kot aktualni model Porsche 911 GT3 Cup. Povsem na novo je razvit hladilni sistem elektromotorjev in baterije, ki z neposrednim oljnim hlajenjem omogoča, da pogonski sklop v »dirkalnem načinu« deluje s konstantno močjo vse do 500 kW (680 KM). Z zasnovo tega sistema smo v celoti odpravili tako imenovani »derating« oziroma popuščanje moči zaradi toplotnih preobremenitev. 80 kWh baterijo ob zaviranju polni inovativni rekuperativni sistem, rezultat delovanja vseh teh tehnoloških rešitev pa je dirkanje s konstantnimi pospeški brez izgube moči.
Trajnostna dirkaška tehnologija
Že v Taycanih 800-voltno električno omrežje poskrbi za neverjetno hitre polnilne čase. Sistem pa v dirkalniku Mission R deluje še hitreje, saj z 900-voltno tehnologijo in Porsche Turbo Charging sistemom baterija polni z močjo vse do 340 kW in se tako od 5 do 80% napolni v rekordnih 15 minutah.
Tudi na področju aerodinamike smo naredili precejšen korak naprej. Za čim večjo pritisno silo in čim manjši zračni upor skrbita sistema Porsche Active Aerodynamics (PAA) in Drag Reduction System (DRS). Zrak usmerjajo po tri lamele v stranskih odprtinah sprednjega odbijača ter dvodelni spojler na zadku dirkalnika.
Koncept Mission R je glasnik trajnostne filozofije dirkanja, zato smo ob električnem pogonskem sklopu tudi karoserijo razvili v duhu zmanjševanja emisij CO2. Izdelana je iz pretežno plastične mase, ojačane z naravnimi lanenimi vlakni (NFRP). Ta ekološki material smo uporabili tudi za izdelavo sprednjega spojlerja, zadnjega difuzorja in stranskih pragov. Tudi notranje komponente, kot so obloge vrat, zadnja pregrada in sedež so iz materiala NFRP.
Usmerjenost k vozniku
Notranjost dirkalnika je minimalistično dirkaška in fokusirana na voznika. Ta bo med vožnjo vse pomembne podatke odčitaval z LCD zaslona, ki je ergonomsko nameščen med ročaja dirkalnega volana. Funkcijo vzvratnih ogledal prevzema zaslon za volanom, ki prikazuje posnetke vzvratnih kamer in osrednje kamere na zadku. V kokpitu je sicer nameščenih še več kamer, ki bodo poskrbele za atraktivne posnetke pri prenosih dirk. Seveda pa je za doseganje vrhunskih rezultatov ob brezhibnem delovanju dirkalnika enako pomembno tudi brezhibno delovanje človeka. Zato je desno od sedeža nameščen zaslon na dotik, s katerim lahko prikličemo biometrične podatke voznika.
S projektom Mission R smo bolj kot kadarkoli prej zbližali realni in virtualni svet avtomotošporta. Kokpit dirkalnika je modularno izdelan kot monocoque in je primeren tako za resnično dirkanje kot za simulacije. Izdelan je iz ogljikovih vlaken in ob izjemno lahki gradnji ter edinstvenem videzu maksimalno ščiti voznika. Na novo razvita je tudi karbonska strešna konstrukcija, ki smo jo poimenovali »ekoskelet«, združuje pa varnostno kletko in strešno oblogo. Porsche Mission R je po velikosti podoben aktualnemu modelu 718 Cayman. S 4.326 mm je nekoliko krajši, a z 1.990 mm opazno širši in z zunanjo višino 1.190 tudi precej nižji od 718-ice.
Prijavite se na obveščanje in prvi izvedite vse novosti, ki jih prinaša model Taycan.
Prišlo je do napake.
Vaša prijava na e-novičnik je bila uspešna!
Naša spletna stran za namen izboljšave delovanja uporablja nasljednje vrste piškotkov (podroben opis namena uporabe in obdobja hrambe je na voljo tukaj)