Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Hero image
Visoka napetost|Kako delujeta Taycanova električna motorja?

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

Prvi Porsche je bil električen

Ideja o prenašanju moči elektromotorja neposredno na kolesa je stara več kot 120 let. Ferdinand Porsche je takšen pogon uporabil že pri svojem prvem modelu Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki ga je poganjalo pet konjskih moči. Avtomobil je razvil za tisti čas neverjetno hitrost 25 km/h. Kljub obetavni tehnologiji pa se je razvoj pogonskih sklopov v naslednjih desetletjih usmeril v motorje z notranjim izgorevanjem. Glavni razlog je bila teža električnih avtomobilov, ki se je že takrat približala dvema tonama, drugi razlog pa je bil zelo kratek doseg. Tudi infrastrukture za polnjenje takrat seveda še ni bilo.

undefined
Egger-Lohner C.2 Phaeton

Preproste električne motorje na enosmerni tok so že zdavnaj zamenjali bolj sofisticirani motorji. Enak pa je ostal princip njihovega delovanja - magnetizem. Vsak magnet ima svoj severni in južni pol. Dva nasprotna pola se privlačita, dva enaka pa odbijata. Magnetno polje lahko ustvarimo s trajnimi magneti ali pa z elektromagneti, skozi katere spustimo električni tok. Električni tok teče skozi navitje in ustvarja rotacijsko magnetno polje. Rezultat je sila, ki vrti motor. Elektromagneti ali trajni magneti se nahajajo na dveh sestavnih delih motorja. Mirujoč del, na katerega je nameščeno navitje, imenujemo stator, vrteč del pa rotor. Rotor se vrti, ko se s periodičnim aktiviranjem in deaktiviranem električne napetosti ustvarjajo privlačne in obijajoče sile.

Sinhroni motor s trajnim magnetom

Rotor v Taycanovem motorju sestavljajo visokokakovostni trajni magneti iz posebne zlitine neodima, železa in bora. Ti magneti so že pri njihovi proizvodnji namagneteni z močnim magnetnim poljem. Velika prednost uporabe trajnih magnetov je visoka stopnja rekuperacije med zaviranjem z motorjem. Takrat trajni magneti inducirajo napetost in tok v navitje statorja. Učinkovitost rekuperacije uvršča Taycanov motor v sam vrh avtomobilske industrije. Baterija se lahko med zaviranjem polni z do 265 kW, kar je primerljivo s polnjenjem na najmočnejših ultra hitrih polnilnicah. O učinkovitosti rekuperacije priča tudi podatek, da Taycan ob vsakodnevni uporabi kar v 90 odstotkih zavira izključno z motorjema. Mehanske zavore aktivira le pri najbolj silovitih zaviranjih.

undefined
Rotor v Taycanovem motorju sestavljajo visokokakovostni trajni magneti iz posebne zlitine neodima, železa in bora.

Posebnost Taycanovih motorjev: “hairpin” navitje v obliki sponke za lase

Visoka tehnologija, ki deluje na meji zmogljivosti. Tega vodila smo se pri Porscheju držali tudi pri razvoju Taycanovih elektromotorjev. Za večjo učinkovitost smo zasnovali motor z navitjem v obliki sponke za lase oziroma “hairpin“ navitje. Njegova posebnost so žice s pravokotnim presekom namesto z običajnim okroglim. V nasprotju s klasičnim navitjem, ki je sestavljeno iz neprekinjenje bakrene žice, so žice pri „hairpin“ navitju razdeljene na posamezne kose in zvite v obliki črke U, podobno kot so izdelane sponke za lase. Ti kosi žice so v stator nameščeni v več plasteh. Ker imajo žice s pravokotnim presekom ravne stranice, jih lahko enakomerno stisnemo skupaj, na obeh koncih pa jih zvarimo z laserjem in združimo v tuljavo.

undefined
Osrednji del Taycanovega motorja: Stator sestavljata kovinsko ohišje ter bakreno navitje. Bakrene žice so tesno zvite v obliki črke U, spojene in vstavljene v ohišje.

Tako nameščene žice imajo večjo gostoto, zato stator sestavlja kar 70 odstotkov bakra. Za primerjavo, pri motorju z običajnim navitjem je delež bakra v statorju le 45-odstoten. Večja količina bakra v statorju pomeni večjo moč in večji navor elektromotorja. Še ena prednost “hairpin” navitja je učinkovitejše hlajenje motorja.

Upravljanje motorjev in prenos moči na cesto

Pulzni pretvornik je najpomembnejša komponenta, ki upravlja delovanje Taycanovega električnega motorja. Naloga pulznih pretvornikov je pretvarjanje enosmernega toka, ki pri napetosti 800 voltov prihaja iz baterije, v za delovanje motorja potreben izmenični tok. Med zaviranjem pa je naloga pulznih pretvornikov ravno obratna. Izmenični tok, ki nastaja ob rekuperaciji, pretvarjata v enosmerni tok, s katerim se polni baterija. V Taycanu Turbo S na prednji osi deluje pulzni pretvornik z maksimalnim električnim tokom 600 amperov, kar je 300 amperov več, kot pri Taycanu Turbo. Učinkovitost pulznih pretvornikov v obeh avtomobilih je kar 98 odstotna.

undefined
Taycanov 800-voltni visokonapetostni sistem.

Pri Porscheju smo bili prvi, ki smo 800-voltno tehnologijo uporabili v cestnih avtomobilih. Tehnologijo smo prvotno razvili za hibridni dirkalnik Porsche 919, njena glavna prednost pa je občutno zmanjšanje teže in velikosti pogonskega sklopa. Težo smo zmanjšali tudi s tanjšimi in lažjimi kabli, s katerimi se baterija polni veliko hitreje. Taycanova električna motorja se zavrtita vse do 16.000 vrtljajev v minuti, za optimalni izkoristek moči pa skrbita njuna menjalnika. Na sprednjo os je nameščen enostopenjski, na zadnjo pa dvostopenjski menjalnik.

undefined
Kompaktna zasnova: Taycanov pogonski sklop na sprednji osi zaseda zelo malo prostora. Motor, menjalnik in pogonska gred so namreč nameščeni na isti osi.

Prestavna razmerja so zasnovana tako, da sprednji menjalnik v Taycanu Turbo S pretvori 440 Nm navora motorja v 3.000 Nm navora na kolesih. Številki sta še bolj impresivni na zadnji osi, tam menjalnik 610 Nm motornega navora pretvori v kar 9.000 Nm kolesnega navora. Skupni rezultat sprostitve maksimalne moči in navora je izstrelitev z mesta do stotice v 2,8 sekunde. Daljše prestavno razmerje druge prestave zadnjega menjalnika pa poskrbi, da se močno pospeševanje ustavi šele pri elektronsko omejeni najvišji hitrosti 260 km/h.

undefined
Taycanov električni motor in dvostopenjski menjalnik sta na zadnjo pogonsko os nameščena vzporedno. Krmilna elektronika je na vrhu pogonskega sklopa.
Newsletter image