Taycan konfigurator

Zgodbe prihodnosti

Menu item

Porsche Electric Sport Sound: zvok kot nepogrešljiv del vožnje

Zvok je akustična vizitka znamke Porsche. Vsak njen oboževalec zlahka prepozna značilen zvočni odtis šestcilindrskega bokserskega motorja. Zvok pri avtomobilu nima samo čustvene komponente, ampak vozniku daje tudi neposredno informacijo o trenutnih razmerah na cesti. Voznik lahko že s pomočjo zvoka avtomobila ugotovi, kakšen je oprijem vozila in po kakšni podlagi trenutno pelje. Tudi električna vozila imajo specifičen zvok, ta pa je odvisen od njihovega karakterja.

4 MIN BRANJA

Menu item

Marko Štamcar o skrivnosti uspeha in mobilnosti prihodnosti

Kako je videti uspeh? Kakšna je pot do njega in kako nanj gledamo Slovenci? Ga sprejemamo in želimo sleherniku ali nas še vedno zmoti, ko nekomu med nami resnično uspe na področju, na katerem deluje? O tem smo se pogovarjali z Markom Štamcarjem, ki je svojo pot do uspeha tlakoval že zelo zgodaj: od dijaških let z razvojem storitve za shranjevanje datotek Shrani.si in hkratnim delom na daljavo za Google do soustanovitve podjetja Outfit7, ki se je z družino aplikacij Talking Tom uvrstilo na svetovni zemljevid zabavne industrije.

21 MIN BRANJA

Menu item

Aksel Lund Svindal: zgodba o povezanosti

Med smučarjem in goro obstaja posebna vez. Gora predstavlja življenje: med vrhom in dolino so vzponi, padci in čustveni vrtiljak, ki jih na celotni poti doživlja sleherni posameznik. Norveški alpski smučar Aksel Lund Svindal, olimpijec, ki se je v svoji karieri več kot 80-krat povzpel na zmagovalni oder, se tega še posebej dobro zaveda.

5 MIN BRANJA

Menu item

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

6 MIN BRANJA

Menu item

Električni Porsche Taycan na bencinski način in Niko Mihelič

Avtomobilski svet se je po stoletju razvoja ognja nad valji znašel na razpotju nove dobe – na pragu tišine, nad breznom predpisov. Zdi se, da se razburljivost ovinkov v visokotehnološki sterilnosti razblinja oziroma pelje naravnost v avtomobilske vice, kjer bodo vozniški hedonisti tavali v svojih spominih, ko jih bodo od točke A do B, tja in nazaj, vozili čipi oziroma avtopiloti. Sam sem se kot vozniški uživač nemalokrat ujel v te črne misli, in preden sem sedel v Taycana, dejansko niti nisem razmišljal, ali tok elektronov res zmore vse tisto, kar omogoča reakcija ogljikovodikov v svetem gralu užitkov – šestvaljnem bokserskem motorju s Porschejevim podpisom.

9 MIN BRANJA

Menu item

Novi član električne družine Taycan

Naša električna družina Taycan je dobila že četrtega člana, osnovni model športne limuzine, ki se je pridružil Taycanu Turbo S, Taycanu Turbo in Taycanu 4S. Njegova posebnost sta zadnji pogon in možnost izbire dveh velikosti baterije, ljubitelje hitrosti in znamke Porsche pa navdušujeta tudi moč in pospešek novega modela.

5 MIN BRANJA

Menu item

Poglobljena predstavitev modela Porsche Taycan Turbo

Tako kot vse uspešne zgodbe, se je tudi zgodba o Porsche Taycanu pričela z vizijo. A če ste pomislili, da so se vse Porschejeve vizije rodile v duhu bencinskih hlapov, vas moramo popraviti. Pred več kot 120 leti, natančneje leta 1898, je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil, Egger-Lohner C.2 Phaeton, ki je z električnim motorjem z močjo 3-5 KM dosegal za tiste čase osupljivih 25 km/h. Prvi Porsche je bil torej električen in mirne duše lahko trdimo - preroški. Sledilo mu je stoletje razvoja dizelskih in legendarnih Porschejevih bencinskih motorjev, ki se še danes uvrščajo v sam svetovni vrh avtomobilske tehnologije. Nato pa se je zgodilo leto 2015, ko je javnost osupnila nad konceptom popolnoma električnega športnika, Porschejem Mission E.

15 MIN BRANJA

Menu item

Taycan Cross Turismo: pravi multitalent med električnimi športnimi avtomobili

Porsche je danes na virtualni svetovni premieri javnosti predstavil novi Taycan Cross Turismo. Proizvajalec športnih avtomobilov s to vsestransko modelsko različico razširja produktni portfelj svoje prve popolnoma električne serije športnih modelov in s tem sistematično nadaljuje svojo pot v smeri trajnostne mobilnosti.

3 MIN BRANJA

Menu item

S Taycanom Turbo S po Sloveniji: Različne možnosti polnjenja

Polnjenje električnega avtomobila. Za marsikoga še vedno opravilo, ki podaja več vprašanj kot odgovorov. S Sašo Kapetanovičem in Porschejevim superšportnikom Taycanom Turbo S smo se odpravili na izlet po Sloveniji, kjer smo spoznali različne načine polnjenja električnih in hibridnih Porschejev.

5 MIN BRANJA

Menu item

Posodobitve pri Taycanu: Večji doseg, večja povezljivost, več barv

Taycan in Taycan Cross Turismo stopata v leto 2022, ki prinaša številne spremembe in posodobitve. Pri vseh modelih bo povečan doseg pri vsakodnevni vožnji, v infotainment sistem prihaja popolna integracija tehnologije Android Auto, Taycana pa boste odslej lahko parkirali kar s pomočjo pametnega telefona. Bolj raznolik bo tudi izbor barv po želji.

4 MIN BRANJA

Menu item

Trajnostna prihodnost avtomotošporta

Še pred leti si dirkanja brez bencinskih agregatov nismo znali predstavljati, danes pa se lahko električni dirkalniki postavijo ob bok najmočnejšim visokooktanskim strojem. Z dirkalnikom Porsche Misson R stopamo v novo obdobje električnega avtomobilskega športa.

4 MIN BRANJA

Menu item

Ko se srečajo avtomobilski superšportnik in vrhunski tenisačici

Enkrat letno se Portorož, ki je eden slovenskih turističnih biserov, prelevi v središče svetovnega ženskega tenisa. S slovenskima predstavnicama teniške karavane, Kajo Juvan in Andrejo Klepač, smo se podali na kratko panoramsko vožnjo. Zaključila se je s presenečenjem, ki ga bosta težko pozabili.

3 MIN BRANJA

Menu item

Utelešenje Porschejeve filozofije

Niti karoserije še nismo namestili na dirkalnik, ko je naš razvojni inženir in testni voznik Lars Kern že sedel za volan Mission R-a in ga zapeljal po dirkališču. Kljub temu, da gre za koncept, je ta električni dirkalnik izdelan v skladu z najvišjimi tehnološkimi standardi tovarne Porsche.

5 MIN BRANJA

Menu item

Visoka napetost: kako delujeta Taycanova električna motorja?

Če ste že sedeli za volanom Porsche Taycana, poznate občutek, ko pohodite stopalko za elektriko. Sile, ki vas pritisne ob sedež in vam skorajda vzame sapo, ni možno primerjati z nobenim avtomobilom s klasičnim bencinskim motorjem. Pri modelu Taycan Turbo S se pri polnem pospeševanju sprosti neverjetnih 761 konjskih moči in vrtoglavih 12.000 Nm navora na vseh štirih kolesih. Elektromotorja na sprednji in zadnji osi neprekinjeno pospešujeta vse do končne hitrosti. Kako nam je pravzaprav uspelo potencial električnih motorjev dvigniti na popolnoma novo raven?

4 MIN BRANJA

Menu item

Več zmogljivosti in večji doseg

Prihajata prva električna modela, ki sta si prislužila kratico GTS. Taycan GTS in Taycan GTS Sport Turismo z več zmogljivosti, več dinamike in z več športnega DNKja legendarnih Porsche dirkalnikov. Z dosegom do 504 km je Taycan GTS prvi električni Porsche, ki je presegel magično mejo 500 km.

3 MIN BRANJA

Menu item

Porsche od blizu: Porsche Taycan 4S Cross Turismo

Popolnoma električen Porsche, ki z asfalta na makadam zapelje s samozavestjo, ki bi mu jo zavidal marsikateri vrhunski atlet. Prizor, ki je bil še pred nekaj leti znanstvena fantastika, je danes resničnost. Križanca med limuzinskim Taycanom in terencem smo pognali po idiličnih kraških cestah, kjer je razkril svoj vsestranski talent. Izjemne zmogljivosti, vrhunska vozna dinamika tako na asfaltu, kot na neutrjenih poteh ter družinsko-poslovna uporabnost so lastnosti, ki odlikujejo ta tehnološko dovršen avtomobil.

8 MIN BRANJA

Menu item

Porsche Driving Experience: S Taycanom Cross Turismo po lepotah Norveške

S Sašo Kapetanovičem se podajte na 800 kilometrov dolgo pot, polno prekrasnih cest, norih razgledov, vrhunske kulinarike ter zanimivih ljudi. Saša vas bo s serijo kolažev zapeljal skozi tridnevno raziskovanje osupljive narave Norveške in to na e-mobilnostni način, ki je v tamkajšnji družbi postal stalnica. Z vsestranskim športnikom Taycanom Cross Turismo je enkratno vozniško doživetje več kot zagotovljeno.

6 MIN BRANJA

Menu item

Discover the Unknown – Slovenija: Zgodbe strasti in uspeha

S Taycanom Turbo S na roadtrip po 26 državah vzhodne in osrednje Evrope. Zveni kot precej dolg izlet z avtomobilom, a je precej več kot to. Gre za pustolovščino manjše ekipe avtomobilskih zanesenjakov, ki so se podali na epsko popotovanje s spoznavanjem čudovitih krajev in zanimivih ljudi. Del večletnega projekta pod taktirko tovarne Porsche je bil tudi nekajdnevni obisk Slovenije. V Porsche Centru Ljubljana smo izkoristili priložnost in skupaj z ekipo odkrili nekaj navdihujočih lokalnih zgodb.

11 MIN BRANJA

Menu item

Mark Webber: Vožnja ni le adrenalin, ampak tudi zadovoljstvo

Pred kamero in v pogovoru: Mark Webber, nekdanji dirkalni šampion, ki je prišel do vrha ne le s talentom, ampak tudi s trdim delom in pregovorno nepopustljivostjo. Je ambasador znamke Porsche in mož, ki ne more brez adrenalina – a zna hkrati tudi natančno oceniti, kako daleč lahko gre. V Slovenijo je prišel na dogodek Wild at Heart, ki ga je organiziral Porsche Center Ljubljana. Posebej si je vzel čas in stopil tudi pred našo kamero. Preberite pogovor in si oglejte video.

3 MIN BRANJA

Menu item

Električna duša Taycana

Taycan je avtomobil, ki nima veliko konkurence. Namenjen je vsakdanji rabi, a ima izjemne zmogljivosti. Odlikuje ga ena najbolj prepoznavnih in brezčasnih oblik, ki je nespremenjena že od leta 1948, vse odkar je Ferry Porsche, sin Ferdinanda Porscheja, na cesto postavil prvega športnika – Porscheja 356.

2 MIN BRANJA

Menu item

Eden in edini: Taycan Turbo S

Leta 1898 je Ferdinand Porsche predstavil svoj prvi avtomobil Egger-Lohner C.2 Phaeton. Ta je s svojim električnim motorjem, ki je zmogel od 3 do 5 KM, dosegal za tiste čase osupljivo hitrost 25 km/h. Po 121 letih razvoja je nastal prvi popolnoma električen Porsche moderne dobe: Taycan.

2 MIN BRANJA

Hero image
Virtualno doživetje vožnje|Luka Zavišič GT Sport Challenge

Z virtualnega na resnično dirkališče: ko zapojejo čustva

Vonj po zažganih gumah in bencinskih hlapih – stereotipen prizor, ko pomislimo na neizprosno moč pod pokrovom športnega avtomobila. A kaj, ko je tehnološki napredek dokončno ulovil tudi svet ljubiteljev visokih obratov in izkušnjo dinamične vožnje postavil na novih temeljih. Porsche Taycan kot glasnik nove ere spaja tradicijo in razvoj novih tehnologij, česar se dodobra zaveda tudi sleherni ponosni lastnik tega osupljivega avtomobila. A kako se to povezuje z izkušnjo tistih, ki visoke obrate in dinamično vožnjo živijo v virtualnem svetu?

undefined

Sodobna tehnologija demokratizira mnoga področja, ki so nam bila do zdaj povsem nedostopna. Eno izmed njih je tudi dinamična vožnja, pri kateri se izkušnja s pregretega asfalta seli v okolje štirih sten domačega ognjišča. Razvoj simulatorjev dirkanja v igrah danes sleherniku omogoča, da sede za volan sanjskega športnega avtomobila in zapelje krog po izbranem dirkališču s hitrostjo, ki predstavlja absolutni limit njegovih zmožnosti.  

A kaj se zgodi, ko se izkušeni voznik iz virtualnega kokpita preseli v analogni svet in sede za volan glasnika nove ere športnih avtomobilov? Se kopica prevoženih kilometrov iz virtualnega sveta lahko prenese tudi v realnost? Prav to je izkusil eden izmed najboljših slovenskih voznikov v igri Gran Turismo Sport Luka Zavišič, ki je po dolgih urah treninga v virtualnem okolju na progi Red Bull Ring svoje izkušnje prenesel v resnično resničnost z modelom Porsche Taycan Turbo. 

Dve desetletji dirkalnih izkušenj, a prvič na progi formule ena 

Mladi Izolan se v virtualni vožnji v simulatorju uri že dobri dve desetletji. Vrhunskega voznika, pa naj dirka na virtualni ali resnični progi, označuje prav to: dolge dolge ure treninga in veliko prevoženih kilometrov, med katerimi vsak delček izbrane proge na dirkališču podrobno analizira in si vtisne v spomin vse še tako drobne, a za dobro odpeljan krog izjemno pomembne detajle. 

Luka Zavišič
Luka Zavišič je eden izmed najboljših slovenskih voznikov v igri Gran Turismo Sport. Je pa tudi predan glasbenik, ki študira jazz klavir.

Kje zavirati, kje pospeševati, s kakšno taktiko se lotiti posameznega ovinka in kje so najboljše točke za prehitevanje – vse to so elementi dinamične vožnje na dirkališču, ki se med virtualnim in resničnim svetom niti malo ne razlikujejo. Še več, oba svetova sta si podobna in zato vsakomur omogočata, da si s pravo zavzetostjo nabere vse potrebno znanje in prav vsako progo preuči do te mere, da bi mu zavidal celo profesionalni voznik formule ena. 

Znanje iz simulatorja se izkaže na progi 

Za volanom modela Taycan Turbo je Luka spoznal prave občutke na stezi, ki jo je pred tem do potankosti preučil v simulatorju: »Iz simulatorja sem danes na to progo prinesel znanje o približnih lokacijah, kjer lahko zaviram, a če sem iskren, sem v realnosti zaviral dosti prej, kajti ko voziš v simulatorju, avta ne moreš razbiti, zato lahko zmeraj dirkaš na skrajnem limitu. In tudi če kdaj zletiš s steze, pač pritisneš na gumb restart in poskusiš znova. To je velika razlika med simulatorjem in resnično vožnjo. Tudi če bi tukaj vozil mesece in mesece, ne vem, če bi si upal odpeljati deset krogov na meji svojih zmožnosti, ker je vedno prisoten tisti strah, da se lahko kaj zgodi.«  

Da ima vožnja v simulatorju svoje posebnosti, je Luka posebej občutil, ko je prvič sedel v okolje, ki ga je Porsche zasnoval z jasno vizijo in dobro premišljeno strukturo, v okolje, ki absolutno podpira voznika v vseh situacijah, v katerih se znajde na cesti. »Nekako se počutiš bolj pritrjenega v vse, vse je toliko bolj kvalitetno, ko pogledaš okoli sebe. Sile, fizika, tega ne čutiš, ko voziš tak avto v igri,« je svoj prvi vtis opisal Luka. 

Odene informacije med vožnjo do aktiviranja vseh sil in čutil–to je poglavitna razlika v izkušnji med vožnjama v simulatorju in na resnični progi.
Odene informacije med vožnjo do aktiviranja vseh sil in čutil–to je poglavitna razlika v izkušnji med vožnjama v simulatorju in na resnični progi.

Ko dogajanje okoli sebe čutiš s celim telesom 

Vozniki smo vajeni, da avtomobil čutimo s celim telesom. Zvok, tresljaji, sile. A v simulatorju je zgodba drugačna: »Ko doma igraš na simulatorju, je edina informacija, ki jo dobiš, prek volana. Ta ima v sebi motorčke, ki vibrirajo, ko spreminjaš različne podlage, po katerih voziš. Tukaj pa v bistvu s celim telesom čutiš, kaj se dogaja, kar ti na začetku bolj pomaga, da prej začutiš progo in avto.« 

Prav formula ena pa je označevalni dejavnik, ki je za Luko Zavišiča in Porsche Taycan povezovalni element. Red Bull Ring, dirkališče blizu avstrijskega mesta Spielberg, ki je ljubiteljem motošporta znano tudi pod nekdanjima imenoma Österreichring in A1-Ring ter od leta 2014 gosti dirko formule ena za veliko nagrado Avstrije, je bil izbran za lokacijo preizkusa prej omenjenih vprašanj.  

undefined
4318 metrov skrbno urejenega asfalta in izjemne višinske razlike med različnimi deli proge – to je Red Bull Ring, najbližje dirkališče tega razreda za Slovence.

V resničnem svetu vendarle tudi stvari, ki jih ne pričakuješ

4318 metrov skrbno urejenega asfalta in izjemne višinske razlike med različnimi deli proge – to je najbližje dirkališče tega razreda za Slovence, ki bi svojo strast do spretnostne vožnje želeli preizkusiti v okolju največjih legend visokooktanskega športa. Posebnosti izbrane proge pa Luke niso pustile ravnodušnega: »Ko resnično voziš po taki progi, opaziš geografske razlike, torej da je ta proga višinsko različna, da zelo variira v višini. To me je najbolj presenetilo, takih razlik nisem pričakoval.«  

Taycan Turbo na progi Red Bull Ring
Na progi Red Bull Ring tokrat niso peli svetovno znani glasovi, so pa toliko glasneje igrala čustva ob vožnji z modelom Taycan Turbo.

Dirkališče je do danes gostilo že marsikateri dogodek, na katerem ni manjkalo izdatnih količin hrupa. Najočitnejša je vsakoletna dirka formule ena za veliko nagrado Avstrije, na kateri je prav letos finski dirkač Valtteri Bottas postavil nov hitrostni rekord proge. Svoje glasilke pa so tu na koncertnem odru napenjali legendarni predstavniki glasbenega sveta Bon Jovi, skupina AC/DC in ne nazadnje tudi The Rolling Stones.

Vozniška simfonija z modelom Taycan Turbo in Luko Zavišičem 

Tokrat pa se je vse skupaj dogajalo v popolni tišini, a konceptualno ne prav daleč od tega, česar je dirkališče že vajeno. Luka Zavišič je študent jazz klavirja, glasbenik, ki torej sede za klavir, hkrati pa poprime tudi za kitaro. Porsche Taycan pa vseh svojih 680 naelektrenih konjev sprosti v popolni eleganci tišine. 

Luka in Porsche Taycan
»Ne obupaj nad strastjo, saj nikoli ne veš,kdaj ti lahko življenje prinese tak dan, kotsem ga imel jaz danes,« pravi Luka.

Na dirkališču so tako namesto motorjev in kitarskih strun tokrat pela le čustva, tista čustva, ki jih doživi nekdo, ki si je svoje znanje iz simulatorja vedno želel preizkusiti tudi na pravem dirkališču, in kot je sam večkrat poudaril, v avtomobilu, v katerem pod pokrovom motorja v usklajenih taktih domuje vsaj 400 konjskih moči. Ta želja se je Luku uresničila ter ga pustila z mislijo in nasvetom: »Ne obupaj nad strastjo, saj nikoli ne veš, kdaj ti lahko življenje prinese tak dan, kot sem ga imel jaz danes.«

Sile in pospeški so sestavni del vožnje z glasnikom nove ere mobilnosti. Taycan namreč merilnik hitrosti od nič do sto kilometrov na uro prižene v 2,8 sekunde. Mislite, da ste sami lahko hitrejši? Preverite, kakšen G-pospešek lahko dosežete, in se potegujte za izkušnjo z modelom Taycan!

Newsletter image